zondag 1 augustus 2010



Wat hebben we vandaag veel gedaan! Het was een lange dag maar we zijn zeer voldaan. We hebben ook een paar keer visite gekregen vandaag, prima manier om even pauze te nemen.

De foto hieronder heb ik speciaal voor Hermien genomen, dan kan je hem toch nog even zien.
Zij kan namelijk erg goed behangen! Het is maar èèn rolletje, ik zou hem vanmiddag laten zien, maar we zijn het weer vergeten.
Komt op het schuine stukje van de trap in de slaapkamer.

Voor de trouwe kijkers die tot in de nacht blijven kijken of er al een nieuw bericht is...het lukte me vanwege een storing, of zoiets, niet om mijn bericht van zondag te plaatsen. Ik snapte er niets van. Kreeg een melding dat ik alle verplichte velden in moest vullen?? er werd ook niets meer opgeslagen, durfde dus mijn computer niet uit te zetten want dan zou ik bijna alles wat ik gedaan had kwijt zijn. Dan maar op stand-by en naar bed. (nadat ik een wanhopig smsje naar Aniel gestuurd had) Vanmorgen heb ik alles gekopieerd en in een bericht naar mijzelf opgestuurd. Toen de blog afgesloten en opnieuw geopend. En nu werkt het weer zoals ik het gewend ben.

Je kunt kunt dus wel stellen dat onze eerste echte tegenslag in de blog zit!





Wim z'n hoofd in het gat in de vloer voor de doucheafvoer..


De gele kleur lijkt wat lichter dan in de keuken, maar na een tweede keer verven zal het toch wel bijna hetzelfde zijn.


En ook vandaag komt Casper weer trouw schuren.
En zijn moeder van advies dienen bij het schilderen van de schouw. Zo leer ik nog wat van mijn zoon.


Wim maakt een kistje voor de afvoer van de douche, het kistje wordt om de afvoer heen vol gestort met cement, het kistje past in het gat in vloer, zie foto hier boven. De wediplaat komt hier overheen.

Zo ziet een wedi plaat eruit, deze is voor de douche, deze platen komen op de hele badkamervloer. En daarop komen de tegels.


Het kozijn wordt ècht mooi...
Net als de ramen!!


En dan wil 'ie dat ik ook nog een stofbril op zet....
(maar het ging om mijn snorretje)


Casper en Aniel zijn aan uitproberen met electriciteit, zij "spelen" met een meter om weerstanden te meten, hoeveel kun je "hebben"...hoever slaat de meter uit?
Kennelijk werkt het net als een vetmeter (of werkt een vetmeter op deze manier)
Bij Casper sloeg de meter door naar 180, bij Aniel kwam hij niet verder dan 98.
Hoger vetpercentage??


warm en koud water voor de douche.


Zo laat al, buiten is het al donker.


Volgens Aniel een luie manier om te meten hoeveel draad je nodig hebt...
en ik heb voor het eerst met een trekveer electriciteitdraad getrokken.

1 opmerking:

Beernd uut Drenthe zei

Wil je je blog niet, never nooit meer verstoren! Bea was niet in bed te krijgen en was om de haverklap wakker. Ziet er verder goed uit, allemaal.

Groeten uit Zwinderen