donderdag 9 september 2010



Bijna is het zover, morgen wordt de schoorsteen geplaatst. Vandaag hebben we de kamer verder goed geveegd. Alles ziet er opgeruimd uit. De laatste wand is geplaatst, want als de schoorsteen en schouw klaar zijn komt Bartik met een andere stukadoor de muren van de kamer stuken. Nu ik het aan het opschrijven ben voel ik de opwinding over het resultaat; hoe zal onze kamer er na het weekend uitzien??
Ook hebben we verf voor de kast gekocht, dat heeft ons drie ritjes Gamma gekost. Maar we denken eruit te zijn met de kleur...



Wim maakt een start met raamwerk voor de wand.


Vanmiddag hebben we de mand voor het aanrechtgat (i.p.v. de kookplaat) bij de mandenmaker gehaald.

En dan nu de kast en ik...
eerder schreef ik al over mijn "liefde op het eerste gezicht" voor de kast toen ik hem in de garage zag staan. Over het algemeen wil je graag dat alles perfect is met je "geliefde". Maar ik moet natuurlijk wèl met beide benen op de grond blijven staan, het gaat tenslotte maar om een kast...hij hoeft bij nader inzien niet zo perfect te zijn. De term restaureren neem ik dan ook terug..te hoog gegrepen.., beetje opknappen ben ik ook tevreden mee. En laten we het er maar op houden dat het gewoon een leuke kast gaat worden. Ik voel me aan mijn kast wèl verplicht dat ik zijn gaten stop en hem lieflijk plamuur...maar ietsje minder secuur. Zelfs dacht al ik bij de rechterzijkant;..ach...die zie je toch niet...




Eens flink met de driehoek krabber langs de randen gegaan, alle bladders weggehaald, geplamuurd...

..en nu maar zijn wat het morgen wordt.














Hier is onze trouwe Willemien weer in de weer met de verfkwast.


Het raamwerk voor de wand vordert gestaag..


Dit mag ook op de foto, gewoon omdat het zo'n erg lief gebaar is, dit kwam onze buurvrouw brengen voor de broodnodige vitamientjes!!


Daar gaat de eerste gipsplaat...
..en ja..het laatste gat in de kamer is ook dicht

Geen opmerkingen: