zaterdag 18 september 2010



Wat hebben wij geboft met het weer vandaag. Ideaal voor de grote klus van vandaag. Voor Wim en mij spannend, want hoe zal het gaan en worden.
Maar we zijn er helemaal blij mee. het wordt precies zoals wij het in ons hoofd hebben zitten. Net als de keukenvloer, die vandaag door mijn lieve broers is gelegd.
Wim heeft Casper vandaag geholpen en lekker samengewerkt met hem. Zelf heb ik van alles wat gedaan, ben ook begonnen met het schuren van de erker in de voorkamer.

Morgen komt Casper weer om verder te gaan met de achterpui.

Jippie, hier is Casper. Het werk gaat beginnen.
Dag oude pui.


Een loeizware dubbele ruit wordt met behulp van zuignappen weggehaald door Casper en Wim.


Hier komt dan eindelijk het kozijn uit de garage om geplaatst te gaan worden, ik ben toch zo nieuwsgierig hoe het gaat worden...



Het muurtje dat onder het oude raam stond wordt weggeslagen.







Het lijkt erop dat de keuken weer onttakeld wordt..





Zo heb je een groot gat....





....en zo staat er een andere pui in...




terwijl ik de broodjes klaar maak...
...staan de heren weer eens te bakkeleien...




De deuren en ramen worden er even in gehangen om te kijken of alles nog mooi dicht kan.
Goed gedaan hoor van Casper, de pui past er mooi in en alles sluit goed.
Toch wel een knap stuk werk om het zo mooi op maat te krijgen!







Mooi toch! het blijft natuurlijk niet blauw, de deuren worden groen, de kozijnen creme.


o..o..helpie..,Wim, wat doe je nu..de pui hangt helemaal scheef...


En hier wordt een start met de keukenvloer gemaakt, zoals jullie misschien nog weten, van oude kaasplanken.




Ik wil ook op de foto, eindelijk doe ik weer eens iets anders dan deuren, ik ben een balk voor de pui aan het gronden.



De kaasplanken hadden ronde hoeken die door Wim schuin afgezaagd zijn. Daardoor ontstaan er bij het leggen van de vloer open ruitjes.
Wim en ik hadden verzonnen om die op te vullen met blokjes hout en die antraciet te verven
net als de plint onder de keukenkastjes.
Nu broer Wim de blokjes aan het maken is en ze er in legt vinden we ze ongeverfd ook mooi. Maar we kijken toch ook nog hoe het er in het antraciet uitziet.




Zo hé..al bijna bij de hal..



Wim en ik zijn heel blij met onze openslaande deuren!!!


Een plintje is door broer Wim ook al bedacht..


Zoals gewoonlijk vermaakt Manu zich weer met zijn boormachine...


Vanavond met acht personen in de keuken gegeten.
Lekkere spinazietaart gemaakt door Karin, een extra grote taart die er prachtig uitzag!
En super gezond, ook nog een salade erbij.





Zo ziet de keuken er aan het einde van de dag uit.
De vloer kiert en wiebelt zo hier en daar, maar we leggen de vloer nog niet vast omdat we eerst willen dat hij uitwerkt.




6 opmerkingen:

Lia zei

Met dank aan Aniel voor de plattegrondjes!
En jongens, en Karin, jullie ook bedankt voor vandaag!

Dirk-Jan zei

Heel verhelderend idd.

Aniel zei

Ik wou nog een projectplanner maken, beetje achteraf werk, maar daarmee een overzicht bieden wat er allemaal gedaan moest worden vanaf april.

Maar eh... hoe mooi en overzichtelijk het ook is... het is teveel werk.

lia zei

Jammer Aniel...

Maarre Dirk-Jan...er staan eerder al twee filmpjes op deze blog.
Er zit er nog een aan te komen maar ik wil eerst wat opgeruimd hebben. Leuker en overzichtelijker..

Oom Wim zei

Het gaat hier heel gezellig worden! Ik krijg ook al trek. Dirk Jan als je er bent geef even een seintje!

Dirk-Jan zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.