maandag 4 oktober 2010

Vandaag was behangdag, daar Hermien en ik eerst naar de Gamma gingen, toen aan een kopje koffie toe waren en het nodige te kletsen hadden was de ochtend al aardig gevorderd eer we aan de slag gingen. Maar Hermien heeft de hele klus in één dag geklaard, onze slaapkamer is behangen. Ik moet zeggen dat het wel spannend was, want was dat nu wel zo leuk...zo'n oubollig bloemenbehang. 
Samen behangen, zoals we aanvankelijk van plan waren, bleek toch niet handig daar beide behangen een werkje hadden waarbij je rekening moest houden dat het op de naden mooi doorliep.
Dus ik heb van alles wat lopen doen door het hele huis heen. 
Vanavond ook een aantal nieuwe panelen aan het plafond gegrond.

Inmiddels zijn jullie er wel achter gekomen waarschijnlijk dat ik op dinsdag en woensdag niet meer blog. Dus..., 
...tot donderdag.


Een dikke brij maken, flink kloppen.





De eerste twee banen zitten erop,
met een knipoog naar tijden van weleer...





In dat kleine hoekje past precies dat ene stukje wat van de schuine wand afgeknipt is...




Niet iedereen zal van die bloementjes gecharmeerd zijn...



Natuurlijk, de foto's...




En daar is Wim, neemt niet eens de tijd om zijn werkpak aan te trekken.





randje door mij geverfd.





Lekker zelfgebakken appeltaart van de buurvrouwen.
Later op de avond zaten we aan de pizza...op alle foto's iedereen met volle mond...die zet ik er niet op hoor..rare gezichten trekken enz...



Jaja..nog een broer van mij aan het helpen....
Overigens Guus en Wim, Simon vroeg zich af of het fornuis niet op dezelfde hoogte gebracht kan worden als het aanrecht. Dan zijn we die rand kwijt! ? ;-) 
Misschien wil hij jullie daarbij wel assisteren...




Wauww...bijna klaar.
Geen bobbeltje, scheurtje, scheef randje te zien.
Knap!!





Ach ja..




Er is vandaag veel aan de badkamer gedaan, allemaal van die kleine afwerkdingetjes die ook gedaan moeten worden maar waar het in zijn geheel wel mooier van wordt.






1 opmerking:

broer Wim zei

zo veel moois weer, en geen enkele reactie nog?
Goed gedaan hoor Hermien! Volgens mij heb je echt je best gedaan, zodat je ook de andere kamers mag doen (ik help Lia even in de werving), En die oven omhoog? Even met Guus overleggen hoor!