zondag 23 januari 2011

Wat een lekker werkweekend was dit!!
 We vinden beide dat we veel gedaan hebben, we zien het opknappen.
Dat maakt dat we er weer meer zin in krijgen, volgens mij gaat ons streven om in maart klaar te zijn wel lukken. Ik heb daar een goed gevoel over.
"Waarom maart"  wordt me gevraagd...
...dan komt de vorige bewoonster van ons huis, samen met haar dochters. En dat maakt het zo leuk om zo ver mogelijk te komen!!
Eind februari nog een voorjaarsvakantie in het vooruitzicht, waarin we ook nog flink de handen uit de mouwen willen steken.
We beginnen eerst met de foto's van zaterdag, niet te lang doorgewerkt, want...Guus, Hannie, Wim, Simon en Hermien zijn komen eten. Tot 15.00 uur geklust, daarna ons 'goeie goed'  aangetrokken...




Zaterdag 22 januari




Onze stofmaat is na een paar maanden in de garage gestaan te hebben, weer eens naar binnen gehaald. Dit om te proberen zo weinig mogelijk schuurstof door het huis te laten waaien....





Wim werkt wat kiertjes weg...


...en ondertussen ben ik bezig met de voorbereidingen voor het eten.







De achterpui is in de grondverf gezet, klaar om morgen gelakt te worden. Nu al dat bruine hout weg is oogt het al een stuk beter.





Hierna zijn we gestopt want onze visite komt er bijna aan.
Daar gaan we lekker een borrel mee drinken!

















Ik heb mijn best gedaan om dat stel een beetje leuk op de foto te krijgen, dat valt niet mee...de één doet nog gekker dan de ander..








Zondag 23 januari



We beginnen de dag met schuren..


....en kitten.









Daarna allebei met de kwast.


















Plafond van de hal en de toilet zijn klaar, het dekt gelukkig in één keer.













Dan nog tegeltjes zagen..




...en aan de slag met de deur tussen de hal en de kamer.






























Even prutsen om de stok waar de lamp aan hangt korter te maken..








Alweer een tijdje geleden dat ik begonnen ben met deze deur, laat ik het nu maar eens af gaan maken, (niet vandaag al klaar natuurlijk..)






Mooi hè...!

















Dit wordt het derde lampje dat Wim ophangt in het hoekje van onze slaapkamer, het eerste lampje komt in de kelderkast, de tweede hangt nu in het toilet.
Deze heeft hij een tijdje geleden ook gescoord op marktplaats, echt een oud lampje met veel bakeliet.























Nog even vlug boven aan de trap schuren...






En dan de keuken weer opruimen, klaar voor dit weekend!!



Geen opmerkingen: