zondag 13 maart 2011

Het gebeurt me geregeld dat ik ergens zit in ons huis en dat me dan het gevoel overvalt hoe fijn ons huis is. Op zo veel plekjes kan ik om me heen kijken en me er helemaal gelukkig bij voelen.
Zo...die wilde ik even kwijt.
Als de zon schijnt pik ik 's morgens altijd even een half uurtje in de loggia, lekker even in de zon zitten en Joop ter Heul lezen. (lekker oubollig, maar naast mijn bed ligt Joost Zwagerman hoor)

Wim en ik hebben dit weekend ons best weer gedaan, ik heb er alleen niet veel foto's van. Zo spectaculair zijn onze bezigheden nu ook weer niet. Zaterdagavond zijn Bert en Bea komen eten, zondagmiddag, Wim en ik stonden in de hal (verven) toen we het grint hoorden knerpen, een welkome verrassing, het waren Simon en Hermien. Een mooie gelegenheid om er eens even lekker bij te gaan zitten. (Bedenk nu dat we ongemerkt onze lunch hebben over geslagen). Tijdens onze pauze kwamen daar ook nog Aniel, Alivia en Noraly, zij brachten ons door Marlies gemaake soep.
Nadat we de visite hadden uitgezwaaid toch nog weer tot 18.30 uur door gegaan. daarna onszelf verwend met de heerlijke soep van Marlies.

En dan nu die paar foto's.
Deze week ben ik met het mooie weer begonnen aan de nieuwe kelderdeur.





Zaterdag 12 maart




 We hebben besloten om de keukenvloer vast te schroeven.
We zijn dus eerst naar de Gamma geweest voor mooie schroeven.
Ook moest er verf en kit komen etc.








Op elke hoek een gat boren door de vloer eronder heen..
                                                          
..en dan pluggen erin en goed vast schroeven.




Het waaide buien te hard, i.v.m. de stofjes binnen verder gegaan aan de deur.





Een mooie gladde vloer..geen plank meer die opwipt!!



Zondag 13 maart


Dit is de bovenrail van de kelderdeur..





Wim zet het schuifsysteem over naar de nieuwe deur.





Gisteren, lekker in de zon heb ik de kronkelhazelaar in de voortuin gesnoeid. Ik herinnerde me dat broer Wim vorig jaar al zei dat het nodig was. Broertje, is ie zo goed gedaan? Alle wilde takken aan de onderkant zijn ook weg. Als beginnend snoeier kreeg van verschillende buurvrouwen advies hoe ik dat het beste kon doen.


Rolt de deur goed?


Verven in de hal



Hier wordt de drempel voor de kelderkast gemaakt..



...en klaar is Wim.


..ook weer netjes.











Nog even de deurlijst in de verf zetten.

Ook Wim snoeit vandaag nog wat in de tuin.


Het weekend zit er op, de komende dagen zal ik nog wat verven.
Donderdagmiddag komen de vorige eigenaars hun oude huis bekijken. Voor ons gevoel zijn we zo goed als klaar. De vloer in de hal moet nog gevoegd worden, helaas zijn we daar nog niet aan toe gekomen.



Geen opmerkingen: