zondag 20 maart 2011

Ik zal het maar gelijk bekennen...,
vandaag hebben we helemaal niets in huis gedaan, geen kluswerk in ieder geval. We hebben wel de maten van de tuin genomen, en bekeken hoe groot we het terras willen maken. Alvast een klad-plattegrond gemaakt, lekker een beetje tuinplannen zitten maken buiten in de zon. Heerlijk zitten fantaseren. Waarschijnlijk gaan we eerst de garage aanpakken. De hele boel opruimen, want eerlijk gezegd, er is in die garage geen doorkomen aan.
Daarna hebben we de katterug uit de andere garage gehaald en zijn we gaan toeren. Ergens op een terras een kopje soep genomen, ook weer genieten in de zon. Eenmaal weer thuis wat gedronken met Marlies, Aniel en kinderen.

Begin deze week ben ik twee dagen heel veel aan het verven geweest. Tenslotte komen donderdagmiddag mevrouw van Zadelhof en haar dochters kijken naar hun oude huis. Ik vond dat best wel spannend...in ieder geval zette het Wim en mij aan om stevig door te gaan. We vonden het leuk om zo goed als klaar te zijn met de werkzaamheden in huis. En dat is aardig gelukt.
















Op maandag en dinsdag

met de kwast door het hele huis heen...



















Woensdag is Marie een dagje naar 
Gouda gekomen, na een flinke wandeling koos mijn  moeder er voor om achter in de kamer te gaan zitten, warm in de zon.
Voor de deuren die ik dinsdag nog geverfd heb.




Donderdag 17 maart




Vandaag zijn mevrouw van Zadelhof, Marijke en Margreet geweest. Hoewel Wim en ik het altijd heel leuk vinden om het resultaat van al dat harde werken aan iedereen te laten zien, had het vandaag wel iets speciaals. Tenslotte heeft mevrouw van Zadelhof zo'n 36 jaar met veel plezier in dit huis gewoond! En nu hadden wij het helemaal veranderd..
Een leuk detail, Margreet vertelde over de oude badkamer dat ze vonden dat ze in de dakgoot stonden te douchen. Ik kan me dat helemaal voorstellen gezien de badkamer zoals hij was en de plek wáár die was.
Het was een leuk bezoek.







Voorbereidingen voor het voegen...
























Alles onder de grijze smurrie..





















Daarna afsponzen.








Grote kier weg gesmeerd..








en nog een keer sponzen,
het wordt steeds mooier.






Plintje hier...plintje daar....






En dat was het dan weer.




Geen opmerkingen: