zondag 24 juli 2011

Zaterdag 23 juli


We boffen met het weer, (begin ik nu elke blog over het weer...)
droog, anders dan verwacht, (toch eens een paar blogs terug kijken...ben wel erg saai anders)


Daar Wim 's morgens bij de verhuizing van Karin en Tijl aan het helpen was had ik het rijk alleen...




en ja..weer die ramen, groene hoogglans erop.




's middags ging Wim verder met de zandbak en liet ik hem alleen om even naar de kapper te gaan.





De grond onder het grind is erg hard, nadat er met het breekijzer een gat in de grond geslagen word moeten ook alle brokken er uit gehaald worden met een schepje. Dan pas kan er met veel met veel moeite een paal in geslagen worden. Ook de boormachine was een goed hulpmiddel hierbij.



En wat een verrassing bij thuiskomst,
daar is mijn lieve broer, druk in de weer om de hekken voor de veranda in elkaar te zetten.







Handig van mijn Wim, gelijk gebruik maken van de dubbele kracht om een zware bank weg te halen, het terras moet leeg.

Tijdens onze pauze zeiden we tegen elkaar dat het fijn was dat het nog droog was. Nog geen kwartier later...regen!



Gelukkig niet te lang, de jongens waren alweer vlug buiten.
De laatste hoek is bijna af.





En klaar is onze zandbak!








Kunnen we weer zand gaan kruien.
Lekker werk vind ik dat.




Wim repareert ook nog even het snoer van de boormachine. Wim (de mijne) was altijd aan het rommelen met dat snoer om de boormachine aan te krijgen. Nu doet ie het weer gewoon.



De zandbak is gevuld, de vierde zak zand bijna leeg.


Terwijl de ene Wim naar huis gaat, gaat deze Wim nog even het zand gelijk strijken.



De hekken voor de veranda die broer Wim in elkaar gezet heeft.



Zondag 24 juli


Brr..vies buiten, (en zo blijft het de hele dag)












We staan ieder in onze eigen garage te werken.




We hebben op deze manier al heel wat voorwerk gedaan.

Ik verf de ramen nu voor de vierde keer, hierna zijn ze klaar.
 Wim boort alvast gaten in de balken, zo kunnen straks de ramen er makkelijk ingezet worden en het geheel aan elkaar gemaakt worden


ehh..., die gaten met de kruisjes zijn verkeerd...






Dit is een bijzonder plaatje...Wim maakt namelijk het brood klaar,
dat laat hij anders aan mij over.















Na onze late lunch ga ik nog balken
gronden, Wim verder met de gaten en ander reken-en zaagwerk om te eindigen met het in de menie zetten van wat balken.




Geen opmerkingen: