woensdag 20 juli 2011

Maandag 18 juli


we hebben in de caravan geslapen in Lage Zwaluwe, regen en wind...
Maandagochtend weer naar huis via Sliedrecht waar ik op Marktplaats een oude marmeren bak heb gekocht voor onder de buitenkraan.




Misschien een oude doopvont..?






Door de regen is er buiten niets te doen, Wim is in de garage begonnen aan het hek voor de veranda...





..twee maal een hekje voor de het deel voor de tuindeuren.

Daarna haal ik het weer uit elkaar...

..om alles te verven.






Inmiddels is het droog geworden, kunnen we tenminste buiten aan de slag. Wim haalt van de palen de scherpe hoeken af zodat ze een mooi schuin randje krijgen.
















We zijn met van alles bezig,
ook al miezert het zachtjes.



Dinsdag 19 juli

bij het wakker worden schijnt eindelijk het zonnetje!
Wim gaat gelijk buiten aan de slag terwijl ik het ontbijt klaar maak. 










bezig aan het eerste stuk fundering..










...die zit!








gronden van balken




..gaten stoppen..












...spijltjes schuren..




..en lakken




En ja hoor Wim,
hij is stevig genoeg!!
Goed zo!
















Twee grote momenten voor Wim:
eindelijk de eerste tempexplaat
en eindelijk de eerste kruiwagen zand scheppen...






Woensdag 20 juli

Alweer een mooie dag, tegen de voorspelling in.
Vandaag  niet naar mijn moeder gegaan, dat doe ik morgen omdat vandaag de dakplaten gebracht worden. 




Ha Wim,
(even naar de andere kant hoor)


..ben ik weer..






Het hekwerk is in de lak en kan zo in elkaar gezet worden wanneer het geplaatst gaat worden.






Vandaag acht ramen in de groene grondverf gezet.





En daar is de vrachtwagen die ons laatste vrachtje komt lossen,
nu hebben we echt alles in huis.





Negen dakplaten van acrylaat,
heldere platen net als glas. Zitten tussenschotjes van negen cm. in
En dakgoten.

Met het plaatsen van deze dingen zit het Wim niet altijd mee,
hier zat er weer een stuk beton in de weg, dan maar een hoek uit het plankje gezaagd.















Tja.., dan hebben we regen,
de tuin is weer leeg.
alles en iedereen weer in de garage.









Maar...na regen komt zonneschijn, we hebben deze dag echt niet te klagen.
Niet zo moeilijk, na de afgelopen regendagen is alles mooi.





De vierde gaat..


..en zit erin.






Na het eten stelde Wim toch voor om de dakplaten in de garage te zetten, kwam voor mij mooi uit dat Casper er toevallig was.
Die dingen zijn nog best zwaar.

3 opmerkingen:

Dirk-Jan zei

Dat ziet er allemaal goed uit!
kan ik een nieuwe prognose krijgen voor wanneer alles af is, voordat ik m'n tickets boek? Volgende zomer?

Marlies zei

Als jij die tickets nou eens rap boekt kun je ervoor zorgen dat het af is voor Wim weer moet gaan werken! ;P

liwi zei

Joepie!!