zaterdag 9 juli 2011





Woensdag 6 juli


Vandaag ben ik de hele dag bij Marie in Noordwijk geweest, bij thuiskomst liet Wim mij zien dat hij de rozen vast weggehaald had en zo her en der opnieuw geplant.
























Doordat het weer niet al te best was is heeft Wim het schilderen moeten stoppen, maar toch is hij nog voorbij de helft van de dakgoot en de dakkapel gekomen.






Ook de twee raampjes van de achterpui liggen geschilderd in de garage...




Tja...de garage...
..daar is het al lang niet zo opgeruimd meer...



Donderdag 7 juli



Mooi weer, dus weer lekker aan de slag met mijn ramen. We hebben een nieuwe föhn van meneer Gamma gekregen.


Kijk...

...ben ik tussen al die jongens toch als meisje geboren...heb ik toch die dikke kuiten waar mijn vijf broers mee rondlopen óók gekregen..
Dat had van mij wel iets vrouwelijker gemogen!





manlief...het eten staat klaar!







's Middags komt Lenie, die al de verplaatste rozen van hun knoppen ontdaan heeft. Alles hing slap, onze mening is dat de struiken beter hun energie in zichzelf konden steken i.p.v. in die slappe knopjes..



Ook in de voortuin maakte Lenie zich nuttig











Vrijdag 8 juli


De grote struik op de hoek bij de keuken is neer gehaald..






..dat geeft een berg groen afval..





.en een wortelstronk die eruit gehaald moet worden













Vervolgens huren we 's middags een aanhanger bij de Gamma (is voordeliger dan de boedelbak) en rijden naar Berkel en Rodenrijs om hout te gaan halen voor de veranda. Terug naar huis om uit te laden. We leggen alles op de oprit neer, straks doen we het de garage in.

Vervolgens gaan we naar Leiden waar we via Marktplaats een compleet raam hebben gekocht uit de jaren dertig.

Vreselijk zwaar ding, we hebben dus de buurman even nodig om uit te laden. Dit raam komt in de zijkant van de veranda aan de kant van de Lies en Fijgje. De kant van de oprit dus. Dan kunnen we de ramen open zetten als het erg warm wordt, dat lucht lekker door.

Vervolgens moeten we al het hout nog de garage insjouwen..
Om 20.00 uur zitten we aan een kop soep en gaan lekker lui een filmpje kijken.


Zaterdag 9 juli


's morgens rijdt Tijl met Wim in zijn bus naar Ameide om onze tegelvloer te gaan halen.




Daar onze oprit bezet is rijden ze de bus bij de buurvrouwen de oprit op..


...en aan de lopende...

...band...

halen we de bus leeg.

En terwijl Lies hier de foto's van maakt staat zonder dat wij dat weten, Fijgje een pan met bami klaar te maken..
Daar hebben we heerlijk van gesmuld.

Wat een buurvrouwen hebben wij!!





Na het eten gaat Wim weer het gevecht aan met de stronk..





Als die er uit is gaat hij afgraven..
















..en ergens anders in de tuin ontstaat een berg aarde.

Ondertussen heb ik aan de blog gewerkt en binnenwerk gedaan.

De blog ga ik nu afsluiten (eerst plaatsen natuurijk) 
Wim en ik gaan naar onze caravan in Lage Zwaluwe en komen maandagmorgen weer thuis. hopelijk blijft het dan een tijdje droog zodat de buitenboel afgeschilderd kan worden.

Dus..zondagavond géén blog. W.s. dinsdagavond, of, als we maandag erg veel doen, maandagavond.
Ik hoop dat jullie in de gaten hebben gehad dat ik eerder deze week ook geblogd heb.


Geen opmerkingen: