maandag 8 augustus 2011



We hebben wel hard gewerkt maar niet veel vooruitgang geboekt, niet alles zichtbaar...
We hadden een wakkere nacht, om half zeven vanmorgen de wekker maar vast uit gedaan, we hoorden het hard regenen en dachten dat we dan net zo goed wat langer in bed konden blijven.


  Hier zijn ze dan de stoeltjes die we gisteren gekocht hebben, er staat er nog een binnen. We zijn er met de koffie op ons gemak in gaan zitten. Jammer dat we nog niet aan de vloer toe gekomen zijn, we zijn erg benieuwd hoe dat eruit zal gaan zien.

 De stoeltjes zijn wat laag maar het tafeltje lekker hoog.





Nee..hij zit niet te slapen, ook niet te huilen of te mokken..Wim denkt na..







...en Wim meet.
Ik ben vast bezig met zand over de steentjes te vegen.


 
En nu is Wim uitgedacht en weet hij hoe hij het gaat doen. Ik weet niet meer of ik al vermeld heb dat de plannen voor het tegelwerk weer iets gewijzigd zijn.
We gaan nu het hoekje waar Wim nu zit ook mee tegelen, dat is mooier voor het geheel. Probleem is alleen dat daar geen ondersteuning zit, daar heeft deze man net zo diep over nagedacht.




Hij heeft balken bevestigd, daar overheen ligt nu de plaat Belgisch hardsteen  die we over hadden van de keuken. Daar overheen wediplaat.




Ondertussen straat ik door en haal de hele tijd kruiwagens met stenen.



Mooi randje gemaakt over het raamkozijn. 



 En als ik weer verder wil, maakt Wim voor mij het zand egaal en gaat er dan wat op staan dansen om het stevig aan te drukken.











 Op de korte kant is de dakgoot er aan bevestigd.

Hij steekt alleen uit, ik weet niet meer hoe dat komt. Wim is al naar bed ik kan het hem dus niet vragen...


 ..in verband met dat uitsteken is hij nu blokjes aan het maken en erin aan het boren....ik snap er eigenlijk niets van, morgen zal ik het laten zien.


Aan het eind van de dag heb ik het hele terras bestraat alleen dat kleine hoekje achter het hekje moet ik nog doen. 
Het was 22.00 uur toen we stopten. Terwijl ik aan het straten was heeft Wim vanavond stenen versjouwd naar achter. Daar eerst een lege bulkzak gebracht en daar de stenen weer in gedaan.



Foto van niks natuurlijk...
ik wilde alleen laten zien dat de verlichting, door Guus zaterdag gemaakt, het goed doet.




Geen opmerkingen: