zaterdag 13 augustus 2011

Voor Wim en mij was vandaag een hoogtepunt. De oude vloer erin leggen vonden wij beiden spannend. Hoe zou het worden...als het maar niet tegen zou vallen.






Beginnen met het goed stofvrij maken van de vloer..
(dat had hij van mij ook wel binnen mogen doen)




We hebben alle tegels op de tafel neer gezet.







 


Stuk voor stuk zal ik ze schoon krabben/schuren voor Wim ze op de grond vast lijmt..
Soms ging Wim harder dan ik, in dat geval moest mijn lief maar even  rode tegels gaan lijmen zodat ik weer in kon lopen..



Met latjes heeft mijn vakman een hoek gemaakt om de tegels goed recht te krijgen..


 
De instructie op de zak met lijm goed door nemen..




 En dan is het zo ver, het echte werk is begonnen.




 










 Het vordert goed.
Voor ons is nu wel duidelijk dat het aan onze verwachtingen voldoet!




Het "kleed"  is af.
Aan de linkerkant komen uiteraard ook nog rode tegels..


 






Doordat we nog 16 tegels zonder rand over hebben maken we een lopertje naar de achterdeur toe.

 Tot zover vandaag.
We zijn rond 11.00 uur begonnen en hebben tot 20.30 uur gewerkt.



 En dan nog een laatste foto, voor de ongelovige 
Dirk in Peru. Een close up van de werkschoenen van zijn papa om duidelijk te maken dat dit niet de schoenen uit Peru zijn!