zaterdag 6 augustus 2011



Vanmorgen om 9.00 uur staan Guus en Wim al stoep, we starten dus lekker vroeg. Ik kan wel vertellen dat er ook vandaag weer veel is gebeurd. 
Het is altijd moeilijk om een keuze te maken uit al de foto's, want je blijft plaatjes schieten op zo'n dag. Ik moet dan ook oppassen dat ik er niet te veel op zet.  
Even nog over het leuke filmpje van Victor gisteren, hij heeft dit zelf gemaakt door na elke handeling een foto te maken en hij heeft daar later een filmpje van gemaakt.






Ieder zijn taak, Guus de elektriciteit, Wim gaat aan de houten betimmering verder.


Mijn Wim moet nog een gleuf frezen in een balk voor de bedrading.






Het eerste doosje zit er al..


..en dit vordert ook gestaag.


Ach...eerst de veranda en dan nieuwe schoenen...




Willemien, let op, deze gaat er op en komt er niet meer af!




Zelf ben ik richting voortuin verbannen, al dat zaagwerk is niet goed voor de natte verf.




























We waren net klaar met onze lunch, zaten nog even lekker in de voortuin toen we werden overvallen door een fikse bui.
We moesten vlug rennen om alles droog te zetten. Toen schuilen op de veranda. Alleen Wim B.  stond opeens nog buiten op de trap.
Maar wat doet hij daar...


Het regende echt hard. Gelukkig zaten al de platen op het dak. Alleen de afdichtrand langs de bovenkant op het dak nog niet, daardoor kwam er langs de muur ook aardig wat water naar beneden


Dus toen het weer opklaarde ging Wim gelijk het dak op om de 
maat te nemen voor de strip.
 
















In de op maat gezaagde strip moet een rubberen rand geschoven worden. Dat wordt hier tenminste geprobeerd...
De strip is lang en het is een heel eind rubber wat er dan door moet.


Ik zie bijna het verschil niet..
...toch wel hè..










Guus, doe je aan ballet?
Oh..flauw van mij, je wilde graag dit tangetje hebben.


Inmiddels is mijn Wim weggegaan om Yesni naar Schiphol te brengen. Wij gaan hard door.

 






Deze Wim bevestigt de aluminium strip boven langs de dakrand..




..dan gaat hij het rubber er aan doen. Het van te voren erin schuiven was niet mogelijk.
Dit bleek ook vlugger te gaan...



En hier is hij alweer aan het eind.






Verrassing voor als Wimlief weer thuis komt.




Hier heb ik wel bewondering voor hoor, precies weten waar welk draadje voor is waar het aan vast moet.


Ha.., mijn Wimmie is er weer, blij dat het goed is gelukt met de afdichtrand op het dak.
Nu kan hij aan iets nieuws beginnen, het dicht timmeren van de buitenkant. Leuk!


En ik zal de inwendige mens maar eens gaan verzorgen.


Het eerste raam zit er in, maar het past niet helemaal.




Tweede raam er ook in...






En Guus, die klaar is met de elektriciteit buiten, gaat eens kijken of hij wat rommel van mijn laptop kan gooien. Mijn c-schijf zit bijna vol. Staat al een tijd gevaarlijk rood te zijn..




Broer Wim gaat de laatste schroef er in draaien..


..van de kruiwagen had hij een mooie werkbank gemaakt!


De laatste foto van vandaag.
Een goede dag geweest!!
 
We hebben ook veel plezier op zo'n dag, ook als de Wimmen en Guus elkaar lekker af lopen te katten. Vooral het gereedschap van mijn Wim, wat voortdurend kwijt is, in tegenstelling tot dat van Guus dat keurig om hem heen gesorteerd ligt, is regelmatig onderwerp van grapjes. Voor de zekerheid had Wim A. zijn eigen rolmaat meegenomen...was wel zuur dat dat ding binnen een kwartier al kapot was...moest hij toch nog naar die van mijn Wim op zoek. Gelukkig heeft hij er drie rondslingeren!

Geen opmerkingen: