zondag 18 september 2011




Deze keer geen werkblog maar een sfeerblog.
Wim was het hele weekend op pad met zijn vriend Willem.
En ik heb mijn uitje ook gehad op vrijdag avond, broer Wim had kaartjes voor De Dijk en ik mocht mee!! Dat was lang geleden, zo'n uitstapje, het was een swingende avond in het Bloemendaalse Bos.
Het enige wat ik gedaan heb in de tuin is een beetje de berg aarde weg harken, maar dat zet ook geen zoden aan de dijk hoor.
Natuurlijk nog wel op lantaarnjacht, maar dat wil nog niet zo lukken.

Dus...een beetje foto's lopen maken in de keuken waar een aantal dingen een plekje hebben gekregen.


Vorige week zaterdag belde Marlies mij: "Lia, ik heb een pan voor je gekocht"
Dan denk ik: "een pan?? Wat moet ik met een pan??" 
Marlies: "je kan er melk in koken zei een meneer"
Ohhh, riep ik, een melkkoker!




Wat een herkenbaar plaatje, (voor mijn generatie en ouder dan...)









We vinden hem heel leuk, hij heeft dan ook een gezelligheidsplekje op het fornuis gekregen.

















Ook heb ik de oude stoommachine een poetsbeurt gegeven. Deze hadden we vroeger thuis, en ik heb hem ooit bij mijn broer(tje) Ben mee genomen. Nu staat hij op de koelkast.



Toen we ons huis kochten zijn er een aantal dingen van de vorige eigenaars op de zolder achtergebleven. Zoals deze oude wafelbakijzer waar ik gelijk helemaal verliefd op was, ik denk dat hij vroeger op een potkachel gebruikt werd want het deel binnen de ring kan rond draaien om de wafel aan de andere kant te bakken.


Kijk, het recept staat er op.
De afgelopen week heb ik hem eindelijk eens ontroest en goed schoongemaakt. Daarna met olie ingesmeerd en lang op het vuur gezet zodat hij niet gaat aankoeken bij gebruik. (hoop ik)



Vrijdag wafelmix gehaald om hem te gaan uitproberen



En hier staat die dan, op het vuur met beslag erin.
Spannend!
Ik heb er handig foefje op bedacht om hem rond te draaien. Eerst goed geoefend...




...Klaar! Goed zeg, hij heeft helemaal niet geplakt...



Mooi hè...nu boter en de bramenjam van Fijgje en Lies er op...
Mmmm...lekker!!

Natuurlijk ga ik ooit het echte recept uitproberen.







Ook zo'n leukerd, komt bij Karin vandaan die hem na de verhuizing niet goed meer kwijt kon...








Staat ook al zo knus..













En dan nog de mooie fruitschaal die ooit van mijn opa is geweest.
Hij is lange tijd in bezit geweest van Wim maar mijn lieve broer vond dat de schaal nu naar Gouda mocht verhuizen.


Ik ben er blij mee en ik hoop mijn lief ook.


Maar die heeft hem nog niet gezien, hij is net thuis en gaat natuurlijk gelijk kijken nu hij de blog heeft gelezen!









Geen opmerkingen: