zondag 23 oktober 2011

Herfstvakantie, we gaan héél veel doen was ons voornemen.
Maar dat valt wel mee, er zijn in zo'n week ook nog weer zoveel andere dingen te doen. Geeft niets, stil gezeten hebben we niet.

Dinsdag 18 oktober


We zijn naar Boskoop geweest om jonge beukenhaagjes te kopen en natuurlijk nog wat andere planten. Ook zijn we bij een rozenkweker geweest.






















De haagjes moeten nog een dag wachten, morgen hebben we tijd om ze de grond in te doen.



Woensdag 19 oktober


Daar gaan ze dan, de grond in

Omdat er in het midden een boog moet komen, hebben we daar hoge hagen gepland.


                  Vóór de beukenboog komt een rozenboog.
Ik zoek nog naar zo'n ijzeren boog. Voor de beukenboog heeft Wim pvc buis gekocht, die verven we dan groen. Uiteindelijk zie je daar toch niets meer van.


Zaterdag 22 oktober


Het eerste klusje voor vandaag,
de regenpijp links van de veranda is aangesloten op het riool.
















Dan een leuker karwei, de kas gaat in elkaar gezet worden...














Wim had daar natuurlijk hulp bij van zijn lieftallige assistente. (humhum)...

...die na vele weken de kwast maar weer eens opgepakt heeft om de veranda eens af te schilderen. Nu die berg stenen die daar eerst lag in een pad liggen kunnen we er weer goed bij.
Nu morgen nog aflakken, dan is het klaar.


Dan de ramen van de kas schoon maken...





...die Wim met veel gepriegel in de kas zet.

















Zo'n 30 ramen ontdaan van zijn groene laag.

Dit is gelijk wel een aardige foto voor Dj in Peru, die kon zich niet goed meer oriënteren v.w.b. de garagedeuren.
En je auto kun je kwijt op de oprit, daar gebruiken wij onze garages niet voor....



Daar staat ie dan, bijna al het glas zit er in. Het dak is nog niet af. Ook morgen af maken.


Zondag 23 oktober


We zijn net weer thuis, van ons uitje met Marie. Mijn moeder had het goede idee om met z'n allen naar de chinees te gaan. Dus zijn Wim en ik met een stel broers en schoonzussen lekker wezen eten.
En dat allemaal ter ere van de verjaardag van Sjaak. (sorry Sjaak, meer kan ik niet voor je doen...)

Maar laten wij beginnen met vanmorgen.



We gaan eerst weer verder aan het kasje,
ik maak de ramen schoon, Wim priegelt ze er in. Hier wordt de laatste hand gelegd...
Ik vind het leuk dat ie er staat, het kasje is een goed jaar uit elkaar geweest. Want we hebben hem uit elkaar gehaald vlak voor de verhuizing, 23 oktober 2010, dus een jaar geleden, zijn we verhuisd.



Daarna is Wim begonnen met het leeg halen van de linker garage waar hij deze leuke vogelhuisjes vond.



En ja hoor...daar is ie weer, mijn broertje komt helpen opruimen.
Logisch, tenslotte wil hij zijn motor stallen achter in de garage.







En ik ben weer aan het verven, ik wil daar klaar mee zijn voor we vanmiddag naar Noordwijk vertrekken. het is goed te zien waar ik gebleven ben, de zon glinstert op de hoogglans.
















Hoe leger de garage wordt hoe meer er op de oprit komt te staan,
(ik heb het idee dat ik deze tekst al eens meer gebruikt heb..)




En nu kan Wim zijn motor erin rijden.
Nog even en we halen de katterug uit zijn logeeradres aan de overkant.































En dan maakt mijn lief nog even tijd om de mooie lamp op te hangen...









...en zie ik dat hij ook nog een nestkastje op heeft gehangen.













1 opmerking:

Sjaak zei

He is genoeg Lia. Ik ben met weinig tevreden.