zondag 11 december 2011

Hebben jullie dat ook wel eens, van die momenten dat je je volkomen gelukkig kunt voelen...

Deze week heb ik al het zand weggeveegd van het straatwerk, ik kreeg genoeg van al dat zand dat er nog lag en vond dat het wel genoeg ingelopen was. Daarna zat ik uit te rusten, met een glaasje drinken op de veranda in de zon. En keek voldaan de tuin in, vogels aan het voer dat ik heb opgehangen. Genieten!
En dan opeens kan het me zomaar overvallen, zo'n geluksmoment..



Zaterdag 10 december

Wim heeft deze week aan de overbuurman beloofd hem te helpen met een pomp in de sloot. Dus hij heeft wel zijn werkpak aangetrokken maar niet hier aan het klussen te zien. Dus ik dacht: "leuk, ik ga hem even spotten bij de overburen", verwachtend hem half in de sloot te zien staan...


...nou nee, niet bepaald. Wim en Jan hebben het druk met het zoeken naar een lantaarnpaal voor op de brug...straks worden de overburen ook al verslaafd aan marktplaats...






Maar er werd wel hard gewerkt in de tuin hoor. Alivia, die bij ons logeerde, wilde dolgraag alléén in de tuin spelen. Ze had het dan ook erg druk met het heen en weer sjouwen met bakken water, tenslotte moesten de planten in de tuin nodig eens water hebben.









Ook samen met Alivia genieten van de zon.



Tja, ik ben overstag gegaan...natuurlijk is het leuk om met Alief de kerstspullen op te gaan zoeken en te bekijken. Ik wilde altijd de kerstboom pas daags voor de kerst optuigen...maar Hermien zei het ook al van de week, juist gezellig de tijd voor de Kerst en de boom al in de kamer. En ja, je betaalt toch aardig wat voor zo'n boom, moet je juist zo lang mogelijk van genieten...we hadden hem al gekocht bij de Gamma en de boom stond achter op het straatje te wachten..

En dus staat sinds zaterdagavond de boom opgetuigd in de kamer.


Zondag 11 december

Vandaag werden wij verwacht bij Bert en Bea in Zwinderen. Dat is in Drente. Wij besloten er een leuke autotocht van te maken en via de afsluitdijk te gaan en daar halverwege een kop te soep te gaan  eten. Daar komen we graag...
Maar onderweg zijn we in Zaandam bij Loods 5 beland, dat is zo'n 'walhalla om leuke dingen te kopen' we hebben o.a.iets leuks voor de veranda gevonden. (dat is voor de blog voor volgende week...)
Toen we eenmaal weer buiten stonden zagen we tot onze schrik dat het niets meer ging worden met de afsluitdijk en zijn toen maar via Enkhuizen gezwind naar Zwinderen gereden.


3 opmerkingen:

Dirk-Jan zei

Een kerstboom kan het best na 13 januari worden opgetuigd, of nog beter: helemaal niet!

Wim A te H zei

Mooi beschreven hoor, het geluksmoment. Ik voelde een beetje met je mee.
Ik kom maar gauw weer eens langs....

wim zei

kijk, we zullen de kerstboom die we op zolder gezet hebben (jullie slaapplek) wel weghalen, maar in de kamer blijft hij staan. Dus als dat onoverkomenlijk is, moet je of in de garage slapen (maar dat heeft dan weer een hoog gehalte van een kerststal) of je moet naar ander onderdak uitkijken.