zondag 6 mei 2012


Koninginnedag 30 april


Wat een zonnige dag, wij hebben voor ons huis een vlag gekocht. Dan kan het huis ook meedoen met feestvieren.





Tenslotte zat er al een houder voor de vlaggenstok!






Een  mooie dag om de lantaarnpalen eens in de grond te zetten.
Wim heeft een gat gegraven waarin een emmer komt voor de fundering. De elektriciteit komt ook door de emmer omhoog.





De staven die door de voet van de paal gaan worden op maat gezaagd.









Ik ga de "sla" te lijf. 
 






























Een versnapering bij Fijgje en Lies. Lekkere gefrituurde hapjes, de borrel stond ook al klaar maar we hebben het verstandig bij een sapje gehouden...








Daarna het cement in de emmer...














..en water erover heen..











...ijzeren staafjes erin.
En dan drogen maar.












De elektra met elkaar verbinden.






Op mijn knietjes al het zevenblad weggehaald.
Ik kreeg de tip en las op het internet dat je er sla van kunt maken maar ik heb het in de groencontainer gemieterd omdat Fijgje en Lies 's avonds pannenkoeken hebben gebakken.
 




Inmiddels is Wim ook aangekomen en wordt gelijk door de dames verwend met koffie en cake.






 Mijn bijdrage aan het plaatsen van de palen, de glaasjes vast houden.

Tsss..het is toch wat...











De eerste paal staat, de visite van de buren hebben het vol bewondering gevolgd!

Toen de verlichting helemaal in orde was en beide lampen het deden zijn we pannenkoeken gaan eten bij Lies en Fijgje.




Daarna ben ik begonnen met het oerwoud in de voortuin.
Wim en ik zijn tot 22.00 uur bezig geweest.
Maar toen zag het er weer netjes uit. Kom er nu achter dat ik verzuimd heb een foto van de opruimde tuin te maken.







Duurt wel lang hoor eer het donker is, neem maar vast een foto..










Nog twee foto's van vandaag..




Het randje groen om de vijver heen begint al aardig vol te raken..






..en de granieten potten op de veranda heb ik margrieten gezet waarvan de kleur aardig overeen komt met de tegels.





Wim is deze week veel bezig geweest met het ontwerpen van de nieuwe garagedeuren.
En ik ben tot nu toe, als ik niet uithuizig ben, veel bezig in de tuin.
 

Geen opmerkingen: