zondag 17 maart 2013

Zondagmiddag...

...al vroeg aan de blog, Wim werkt voor zijn baas en ik vond het mooi de tijd om alvast te bloggen. Heb het antieke boekje uit 1921, geschreven door Felix Timmermans even weggelegd. Het verhaal is volkomen uit de tijd natuurlijk, maar de stijl waarin het geschreven is vind ik bijzonder mooi. Niet moeilijk om mijn ogen dicht te doen (leest lastig natuurlijk) en daar te zijn waar hij over schrijft..

Allereerst wil ik toch even schrijven over mijn broer Ben.
Half december schreef ik hier op de blog dat hij niet meer genezen kon worden. Inmiddels heeft Ben 6 weken van bestralen en chemo achter de rug en heeft daar twee weken van bij kunnen komen. Hij heeft donderdag te horen gekregen dat er toch geopereerd gaat worden. Slokdarm en maag worden weggehaald.
Zekerheid of de operatie gaat lukken is er niet, maar het geeft hoop, hoop voor nog weer een paar jaar vooruit. En daar gaan Ben en zijn gezin voor. Met hem wij ook!



En hier de bus in aanbouw, toch wel weer heel leuk om mee bezig te zijn.






Busje klaar...






..er kan gekampeerd worden!







Gisteren hadden wij een bbq. (ja, echt waar, in deze kou) bij Victor 2, die van Willemien dus. Een verrassing voor Victor door Wil georganiseerd. Daar kreeg ik 's avonds deze mooie flesjes met stop mee naar huis.


Nu staat er nog maar een 'gewoon' flesje tussen.
Mijn verzameling begint aardig compleet te worden.
En waar staat die bak nu op..






Mijn broers zullen deze kruk wel herkennen..



Mijn vader was kleermaker, als hij niet bovenop de tafel zat zat hij op deze kruk achter de naaimachine.



Nadat mijn vader op zijn 52e overleden is, verhuisde de kruk naar de keuken. Als de melkboer kwam ging hij er altijd op zitten voor een kopje koffie. Ooit had één van mijn broers, volgens mij Simon, een flesje 'ijswater', als je dat ergens op smeerde en erop ging zitten kreeg je een heel koude kont. We hebben dat toen op de kruk gedaan, en natuurlijk heel veel lol gehad toen de melkboer maar zat te draaien op die kruk!
Zomaar opeens een herinnering.




2 opmerkingen:

Sjaak zei

En behalve het krukja, dat ik herken, komt ook het hout achter de flesje mij niet geheel onbekend voor.

liwi zei

Mooi hè, het bureau van onze ouders.