zondag 22 december 2013


Bijzondere zaterdag!!
21 december


Allereerst zijn Wim en ik naar Maarn geweest, daar zit een miniaturenatelier waar ze emaille keukengerei maken. Zo mooi, het ziet er heel echt uit. (voor wie een kijkje op de website wil nemen: Aat Oukes. Natuurlijk wilde ik daar ook spulletjes kopen. Weet je, van deze hobby word je heel hebberig..  
Daarna reden we door naar Noordwijk, naar Ada. Wim vond het gezellig om ook weer eens een keertje mee te gaan, maar dan liefst op zaterdag daar we dan zondag niet weer de deur uit hoefden.... (jaja)
Komen we daar bij Ada, zit mijn hele familie daar, surprice voor Li!! Het was zo leuk, ik heb een heel mooi sieraad gekregen die gemaakt is van de ringen die Marie op het laatst nog droeg. Broers en schoonzussen dank jullie wel! En lieve Wim, Wi dus, dank je wel dat je mij zo lekker in de waan liet dat ik een afspraak bij Ada geregeld had...
Het sieraad is nog wel even terug naar de goudsmid omdat er iets niet helemaal goed was. Als ik hem weer heb (ik krijg hem met Kerst weer terug) maak ik een mooie foto en laat ik hem op de blog zien.
We zijn heerlijk wezen borrelen en dineren bij de Duinrand.
En ik vond het beregezellig!!!

Zondag 22 december

Voornemen van Wim om vandaag eens te gaan ruimen op de voorkamer, tenslotte moet er eerst een hoop uit voordat er behangen kan worden.




Nu ziet er nog zo uit..











...het is er echt niet fijn..













Maar voor hij daar ging beginnen heeft Wim voor mij weer eens aan de elektra zitten knutselen, er zat ergens geen goede aansluiting meer, was het hele huis zonder stroom, behalve de kerstverlichting die op de nieuwe adapter zit.

..precies op het moment dat ik de foto maakte flitste de verlichting weer aan. En weer heeft hij het gefikst voor mij.

En dan gaan we nog nog even naar het emaille, oh nee, eerst de tafel die ik deze week gemaakt heb!




Zelf verzonnen, de pootjes heb ik gekocht, de rest had ik in huis. Mijn eerste werkstuk.




Heeft toch wel een speciaal sfeertje..
Het keulse potje en dat kannetje en bruine bakje zijn door een pottenbakster gemaakt en gesigneerd. Dit zijn verzamelitems.
Zijn natuurlijk ook wel wat duurder. Maar o zo leuk. Ook heb ik op marktplaats twee antieke beeldjes en een oud schaaltje van porselein gekocht. Voor het aardappelemmertje zal ik aan de slag moeten met klei, aardappelen om de emmer te vullen.
Het is lastig om een beetje goede foto's te maken in het huis. Ik krijg ze ook niet altijd goed scherp. 

Wim, (broer) ik had je gisteravond een foto van de beneden toilet beloofd, wordt volgende week... ;-)

Bij deze wensen Wim en ik iedereen gezellige, warme kerstdagen toe.









2 opmerkingen:

Cilia zei


Nooit meer weg doen, die man!

Je snapt zeker wel dat ik mij in deze keuken goed thuis zou voelen met het emaille en keuls aardewerk.

liwi zei

Ja, daar heb ik ook wel aan gedacht hoor, met dat keulse potje..