zondag 9 februari 2014

1:12

Pittig weekje..

Dit omdat dinsdag uit onze vriendenkring, Hans is overleden.
En ook omdat donderdagochtend Hinde met spoed in het ziekenhuis is opgenomen en Bauk, die bijna net zo ziek leek niet bij zijn moeder kon zijn..gelukkig is er dan altijd nog een papa (en oma's en opa's en een hele rits mensen die willen helpen..) Manu mocht ook niet vergeten worden.
Het is zielig om dat kleine meisje daar te zien liggen aan toeters en bellen. En dat kleine borstkasje maar zwoegen.
Maar door de medicatie en de goede zorg aldaar knapte ze wel snel op!

Zaterdag 8 februari

's Morgens naar Sliedrecht gereden, naar atelier 'eenoptwaalf'.
Daar ga ik een workshop doen van twee dagen. Om een stoffenzaak te maken. Daar ik graag het bovenraam (lekker eigenwijs..) van mijn ouderlijk huis in de voorgevel wil hebben zijn we gaan overleggen en kijken naar de mogelijkheden.
Ik had al de foto's gemaild en Sineke, van het atelier, heeft het op tekening gezet. Met een beetje passen en meten past het in de niet al te grote voorgevel, die overigens ook aangepast wordt om het meer op deze bovenkant te laten lijken. Er was keuze uit vier gevels, die het allemaal nèt niet waren.
Daar nu de machines anders ingesteld moeten worden kost het wel wat meer natuurlijk....ben benieuwd. In ieder geval krijg ik er steeds meer zin in.

's Middags naar de crematie van Hans. 
Verdrietig en mooi, waarbij Corrie zelf over Hans vertelde. 
Heel moedig vind ik dat.
Er komt wel weer heel veel naar boven als ik daar zo zit..

Maar kom, weer even terug naar 1:12
Deze week heb ik twee bladen geverfd in vier verschillende tinten en daar vervolgens kleine vierkantjes van gemaakt. Tegeltjes dus.
De bedoeling is dat ze wat weg gaan hebben van ouderwetse witjes.
(hoop ik :)
Mijn lief kwam op het idee om alle randjes te gaan bewerken zodat ze niet meer strak en recht zijn. Dus gisteravond hebben we tijdens het kijken naar een film al die tegeltjes behandeld (met onze nagels)
De groene kant is de onderkant. als ik de tegeltjes gelijmd heb ga ik ze 'glazuren'.  Maar eerst moet ik nog van een vel tegeltjes maken. Een hele klus.


Zondag 9 februari

Hiep hoi!!!
Hinde mag vandaag weer naar huis.
Wim en ik zijn de twee, moeder en dochter, gaan halen om ze weer thuis te bezorgen. Zodra Hinde haar jasje zag vloog ze naar de deur: "Buiten, buiten, uit" Er niet bij vandaan te slaan.
Verder een rustige dag, binnen tenminste, buiten waaide het behoorlijk hard. Een kopje koffie bij Marlies en co en dat was het dan wel weer.

Overigens; het schrijfdoosje boven aan de blog is ongeveer twee bij drie centimeter groot.

2 opmerkingen:

Sjaak zei

Hey, dat is mijn kamer! Kan je je eigen kamer nit nemen??

liwi zei

Haha..ja, dat had ook gekund, dat soort ramen waren wèl voorradig.
Maar dit vind ik mooier..zit er tenminste iets van ons pand in!