zondag 2 maart 2014

LiWi
Maar dan mini.

Vandaag was dus DE dag. Om 9.30 uur heb ik mij chique door Wim naar Sliedrecht laten brengen. (hij blij dat ie me een dagje kwijt was zodat hij voor zijn baas kon werken...)
Om 10.00 uur werd ik voor de workshop in atelier "een op twaalf" verwacht.
En niet geheel ongewoon kwam ik daar als laatste aan...maarrrr, ik was op tijd!
Ik kon ook niet langer wachten daar ik reuze benieuwd was naar het resultaat van mijn (nou ja, volgens Sjaak die van hem) bovenraam in het pand. En zie hier:


Sjaak, het raam van je slaapkamer in 1:12
Ik vind dat de man van Stieneke (van een op twaalf) het mooi voor elkaar heeft gekregen. Zo ik het al niet was; ik werd er helemaal blij van.

Ik vind het goed gelukt! Er zit daar een duif op rand, die ga ik er denk ik ook maar bij zoeken...zal wel kleien worden dan..

Maar toen begon het gelijk moeilijk te worden...de gevel moest kleur gaan krijgen, maar welke? Daar we de foto niet voorhanden hadden en ik er  niet zo zeker over was gelijk de broers maar een sms gestuurd met de vraag wat zij ervan dachten..
Niet allemaal tegelijk, maar wel allemaal hetzelfde antwoord. Meer bruin dan rood..daar kon ik dan mee aan de slag.
Vier kleuren verf uitgezocht, die er over elkaar op gesmeerd moesten worden. En een beetje slordig alstjeblieft, oude stenen muren hebben wel een vlekje hier en daar...


...mijn eerste twee laagjes zitten erop.

Ondertussen struin ik ook de winkel af naar materialen die ik kan gebruiken, o.a. ook de vloer. In mijn vroegste herinnering was het een grijze linoleumvloer, later een blauwige, van die vloerbedekkingtegels. Maar om die jongens nu weer lastig te vallen met een smsje van zus die het niet meer precies weet...
Ik vond niets waar ik mij tevreden bij voelde. Uitgelegd aan Stieneke, die ging eens snuffelen tussen haar eigen spullen, vond nog een stukje formica dat erg op linoleum leek èn blauw was, een combi van mijn herinneringen dus.
Weer een reden om nog blijer te worden, dit werd de vloer. 


Daar dit spul zeer kwetsbaar is, als je het niet goed snijdt er een rottig randje ontstaat waardoor je een nieuw randje moet maken èn het maar een heel klein stukje was dat precies genoeg voor het vloertje was, stond ik wel te zweten om het in een keer goed te doen. Er konden precies drie repen uit. Door dat het stukje taps toe liep, niet allemaal even groot.


Misschien is de vloer iets te blauw en zou het eigenlijk wat grijzer moeten zijn...ach, nu ja, helemaal het zelfde krijg ik het toch niet natuurlijk.


Thuis buiten een foto genomen van het eindresultaat van de gevel.
De volgende keer ga ik voegen.
Huiswerk: al het houtwerk verven, groen en wit. Plus dakramen, dakgoten en regenpijpen.
Voor de bovenverdieping heb ik houten vloerdelen uitgezocht, en ook hout gevonden voor een toonbank en een nepschuifdeur, nog een profiellatje voor de badkamer in Huize Marie...
En fijn...,vervolgens dat alles in Sliedrecht laten liggen. :(

Ook nog wat ander LIWi mini nieuws...

                        
                       Druk met het witten en tegelen van de badkamer

Vrijdag 28 februari

Ergens tussen 23.59 uur en 00.01 uur wordt Ravi twee jaar.
Alivia en Noraly zijn deze avond bij ons en helpen Wim het loopfietsje voor Ravi in elkaar te zetten.
Ook dit jaar slaan we 29 februari over..


Kennelijk hebben ze het er warm van gekregen..


Van Wim en Nanny een tijdje geleden een potje met zaad gekregen, en kijk...het geluk kan niet op!!
Dit wens ik iedereen.


2 opmerkingen:

Cilia zei


Het ziet er nu al gaaf uit Lia!

liwi zei

Ja hè, en jij kunt het live controleren..