zondag 16 maart 2014


Voorjaar in huis


Inmiddels zijn ze bijna uitgebloeid, maar het was een prachtig gezicht in die mooie bak.

En dit is de foto van een aankoop van vorige week..


Dit servies is in 1934 in Maastricht gemaakt voor de HEMA. Alleen daar werd het verkocht vandaar dat er ook niets aan de onderkant staat. Maar het staat wel mooi beschreven in een boek over Maastrichts aardewerk. Deze drie delen, zonder beschadigingen,  zagen we staan in Kortenhoef bij 'inboedels enzo'. 

Voorjaar in huis


Inmiddels zijn ze bijna uitgebloeid, maar het was een prachtig gezicht in die mooie bak.

En dit is de foto van een aankoop van vorige week..


Dit servies is in 1934 in Maastricht gemaakt voor de HEMA. Alleen daar werd het verkocht vandaar dat er ook niets aan de onderkant staat. Maar het staat wel mooi beschreven in een boek over Maastrichts aardewerk. Deze drie delen, zonder beschadigingen,  zagen we staan in Kortenhoef bij 'inboedels enzo'.  Ja, en nu staat hier in huis te pronken.


In dezelfde winkel zag ik dit. Wimmie op de wandeling uit 1920.
Ik moest natuurlijk gelijk aan mijn Wimmie denken, zo schattig....en hup uit de vitrinekast, mee naar de kassa. Bijna 100 jaar oud dit boekje..

Zoals ik vorige week al schreef, ik wilde veel aan mijn huiswerk doen...


Hier het houtwerk de eerste keer in de verf gezet, het is inmiddels na vier lagen klaar.
Sjaak, je slaapkamerraam (later overigens ook van Ben) ziet er nu  echt mooi uit! Het bureau is overigens echt een fijne werkplek geworden voor mij. (en Marie kijkt altijd lachend toe..)

Dinsdag samen met Alivia deze kaartjes met bandjes gemaakt voor in de winkel. Het grootste kaartje is niet groter dan 2 bij 1,5 cm.








Met gereedschap van Peter ben ik een stellingkast voor de stoffen aan het maken. Ik begin steeds meer te durven met het zaagje, de 
boortjes etc.


Het is echt ideaal, het had anders veel meer werk geweest om die hoekjes eruit te krijgen. 

Toegegeven, ik ben er nog niet...


..mijn kast stort in elkaar..ik zal de lijmpot er maar bij halen. Zoals hier te zien is, ik ben ook al baaltjes stof aan het maken.

Maandagavond Victor en Yesni, woensdag Corrie en dan vrijdag Marlies, Aniel en kids bij ons op het eten, een gezellige drukte. 
Alivia en Noraly komen logeren bij ons.


Terwijl opa leert hoe je je koeien moet voeren op de ipad, Alivia niets liever doet dan in de tuin werken..









..organiseert Noraly een picknick voor de bevolking uit het poppenhuis.

Ik moet zeggen, ze liggen er lekker bij!



Zaterdag 15 maart

Nadat we met Alief en Noor zijn wezen ontbijten in de stad halen we het hele poppenhuis leeg.


Vanmiddag komt de nieuwe tafel voor het poppenhuis dus de oude sloopt Wim er onder vandaan. Daarvoor moet het hele pand op zijn kant.



De vorige eigenaar had de boel goed bevestigd, nu moet mijn lief al die dingen eraf slijpen..


..en hij blijft lief want maakt de hele elektriciteit weer in orde en werkt het keurig weg onder de nieuwe tafel. Mettertijd wil ik de voorkant van het huis afwerken met sierlatjes in de kleur van de poten. Dan wordt het meer een geheel. Dat witte vind ik niet mooi.
En dan als de wiede weerga alles dat huis weer in want Bert en Bea komen eten.
En zo is er alweer een week voorbij gevlogen.

Zondag 16 maart

Vanmorgen opgehaald door Yesni en Victor die vandaag met ons uit rijden wilde gaan. Als verrassing naar Loods 5. Dat is dan weer eens iets heel anders dan de kringloop... Bij al het moois daar hebben Wim en ik even lopen fantaseren hoe het zou zijn als we ons 'museum' op zouden heffen en het eens heel anders zouden inrichten, modern of iets in de jaren vijftig ;-)
Wie weet, ooit...

Nu op naar zaterdag, dan gaan we met broer Wim naar de Nits in Paradiso. Daar heb ik echt zin in!
De dag erna, ga ik pannen leggen, gevel voegen, elektriciteit aanleggen en..en..etc etc. op de workshop. 
Maar eerst deze week nog veel voorbereiden voor ik zover ben en... dan woensdag ook nog voor stembureaulid spelen.




1 opmerking:

Anoniem zei


Wat leuk allemaal weer Lia, mocht ik nog eens iets tegenkomen van het servies geef ik je wel een seintje.
Is het kostbaar of valt het erg mee?
Ik bel je begin volgende week.

Groetes Cilia.