zondag 18 mei 2014

Deze week een op twaalf.

Maandag 12 mei

Mijn vader zat als een echte kleermaker natuurlijk boven op de tafel te naaien. Leuk om te maken. Ik heb gelukkig ook naar een foto kunnen kijken waarop hij aan het werk is zittend op de tafel..


Hier is de tafel, heel vroeger zat mijn vader samen met mijn opa op de tafel, tegenover elkaar.
Ik heb mijn best gedaan om de tafel er goed gebruikt uit te laten zien.


Ook heb ik het perskussen gemaakt. Een kleermaker had geen strijkplank..daar was het perskussen voor, de persplank die erbij hoort moet ik nog maken. Op internet heb ik nog genoeg informatie over dat kussen kunnen vinden. Want als kind was dat kussen heel groot en zwaar. Maar de vorm en afmeting die ik alvast gemaakt had klopte precies met de info die ik op internet vond.


Het bandje dat ik er omheen heb genaaid is eigenlijk een beetje te breed, maar het bandje was er zo mooi voor dat ik dat maar voor lief neem. (eigen invulling, kan ook geen kwaad...)
Het leuke was toen ik dit aan het naaien was ik erg veel zin kreeg om op tafel te gaan zitten...

Nog één foto dan...


...de loodjes in gebruik!
En een balk bevestigd boven de tafel, daar wil ik wat gereedschap aan hangen.
Vandaag was een fijne knutseldag.

Zondag 18 mei

(kijk, dit wordt zeker de gewoonte, van maandag gelijk naar zondag)

Tja, daar kan ik natuurlijk ook niets aan doen als er bezoek aan komt waaien op zondagavond..blogavond voor mij. Dan wordt het weer laat met plaatsen. Maar Simon en Hermien, we vonden het reuze gezellig dat jullie zijn geweest hoor!!

Daar deze week druk is geweest met nog meer onverwachts aanwaaiend bezoek en uithuizig bij de kleinkinderen zijn ben ik verder niet meer aan hobbyen toegekomen. 
Vrijdag kreeg ik nogal pijn in mijn rug, ja, ik snap het ook niet,
 's morgens nog gezond gesport, daarna met een vriendin fijn gewandeld door het Goudse Hout.
Voegen van de doucheruimte schoongemaakt...en dan wordt ik gestraft met rugpijn! Raar, niets geks gedaan.

Maar goed, vandaag.
We hebben met de katterug een flinke toer gemaakt en bij de Amstelkade (bij Wilnis) op een leuk terras gezeten.


Daarna thuis op een eigen terrasje gezellig samen..jaja...waarbij Wim zat te slapen. Moe van het rijden natuurlijk. Ik heb ook makkelijk praten, ik zit in de auto lekker naast Wim te genieten van mooi Nederland...en hoef niet ook mijn ogen op de weg te houden.


Als laatste foto een rozenboog die mooi in bloei staat.


2 opmerkingen:

Cilia zei


Hoi Lia,

Dan heeft je vader waarschijnlijk ook een kleine perskussen gehad om de kop van de mouw en het pand uit te persen?

Groetjes.

liwi zei

Ja Cilia, dat klopt! En daar zat zo'n bandje overheen, daar kon ik mijn hand doorsteken en er mee rijden..of zoiets, in ieder geval kon ik daarmee spelen.