zondag 15 juni 2014



Woensdag 11 juni

Leuk, we hebben weer eens iets op Marktplaats gekocht voor ons huis. (nu ja, voor de tuin..)We hebben in de tuin twee druivenstekken staan, die beginnen al aardig te groeien en hebben iets nodig om tegenaan te klimmen. Daarvoor zocht Wim al enige tijd naar een prieel en heeft hem gevonden in Oss. Natuurlijk, die dingen kun je ook kopen in een tuincentrum..maar...we hadden geen zin om er een paar honderd euro aan uit te geven.
Dus zijn wij woensdagavond naar Oss gereden.


Het schemerde al behoorlijk toen we weer thuis kwamen met alle losse onderdelen. Dat weerhield ons er natuurlijk niet van om het gevaarte gelijk in elkaar te gaan zetten...



...wel iets dat je met z'n tweeën moet doen...anders kukelt de boel steeds om. In het grasveld in elkaar gezet en daarna op z'n plek getild.


Vervolgens heeft Wim in het donker de bovenbogen er nog op gezet.


De volgende dag afgemaakt. Even wennen aan het geheel..maar ook wel leuk. En toch, er is iets mee..de voorste staander staat over de vijver heen, beetje storend. Als broer Wim komt oppert hij gelijk om de voorste staander er tussenuit te halen. En dat is het, nu is ie helemaal naar onze zin!






Laat die druiven nu maar hun best doen, ze hebben voorlopig de ruimte. Maar ik zie het al voor me: boven mijn hoofd al die druiventrossen.. (jaja, ik heb er goede hoop op)


Donderdag 12 juni

Post gekregen. Ja, dat gebeurt wel vaker, maar dit is bijzondere post. Dit komt uit Duitsland. Van Edmund Dresscher en het is mooi!
Enige tijd geleden heb ik de schaartjes (voor de winkel en de kleermakerij) op de blog gezet die door hem gemaakt zijn. Toen we die ophaalden op de beurs in Duitsland hebben we hem gevraagd of hij ook een gaatjestang kon maken. Jawel, dat wilde hij wel gaan doen. Dit is het resultaat.


Hier is de tang 1:1 in vergelijking met het kleintje 1:12
De grote tang is nieuw, de tang van mijn vader was oud...



(1:12 nog geen twee centimeter groot)
...Edmund heeft hem dus ook oud gemaakt. Het wieltje voor de gaatjes kan echt draaien, hij dacht dat hij dat niet voor elkaar zou krijgen maar vandaag ontdekte ik dat het wél kan draaien. Ook zit er een veersysteem in om hem dicht te knijpen. Net als de grote.
Ik vind het prachtig! En in mijn herinnering is hij hetzelfde als de tang in de kleermakerij.

Verder zijn we gisteren allebei, maar niet met elkaar, uit geweest. Wim met Wim me naar Brussel, een concert van Elbow. En ik met Corrie mee naar een Surinaams swingend feest is Zwijndrecht. Genoten!
Vandaag de verjaardag van Alivia die morgen al weer 7 jaar wordt.
En hebben Wim, Willemien en Yesni meegelopen met de KiKaloop in Vleuten. Trots op alle drie.
En weer is er een week om, mijn 60e verjaardag gaat steeds dichterbij komen :-)




Geen opmerkingen: