zondag 19 oktober 2014



Er zal vast wel heel wat gezegd worden over het weer de afgelopen dagen!
Laat ik er dan ook maar wat over schrijven.
Half oktober, wij zitten op de veranda lekker in de zon, terwijl de was erin te drogen hangt en de vogels in de bomen hun lentelied fluiten..
Hoe bijzonder!
En vooral genieten!

(Ja, dat was gisteren. Vandaag was het echt wel herfst, niks geen lentegefluit..)

Bert en Bea gaan net de deur uit, die kwamen op ziekenbezoek.
Ik ben blij dat ik alvast vooruit geblogd had, dan hoef ik nu niet meer zoveel te doen.


Donderdag 16 oktober


Wim is gisteren geopereerd.
Er zijn drie poliepen en nog wat spul weggehaald. Daar hij 's avonds nog wat versufd was door de narcose en de morfine was het wenselijk dat hij een nachtje in het ziekenhuis bleef slapen.
Vanmorgen samen met Lies opgehaald en nu ligt hij eigenlijk de hele dag te slapen. Van de buurmeisjes stond er een mooie fruitmand klaar. 's Avonds kwamen Yesni en Willemien met hun Victorren zakken drop en ander lekkers brengen.

Vrijdagmiddag kwam Karin met Manu, Bauk en Hinde. Hinde met een mand aan haar arm met daarin allerlei gezonds voor opa. Jaja, het mag dan geen fijne operatie geweest zijn, hij wordt wel lekker verwend!!


Verder met de stoffenwinkel 1:12


De afgelopen tijd veel aan het prutsen en priegelen geweest om het gaatjesbord uit de winkel te maken. Na maken eigenlijk omdat ik op een foto een deel van de deur met daarop het gaatjesbord heb gevonden. 

Weliswaar een deel van het bord, maar in mijn hoofd heb ik ook nog wel een foto zitten..  Zo zie ik goed voor me dat de scharen bovenaan het bord hingen (veilig voor kinderen) en de riemen onderaan. Bovenaan de foto zijn ook pakjes elastiek te zien, die ik heb nagemaakt, Net als de elleboogstukken. De kaartjes met metalen knopen heb ik van de foto gekopieerd en de knopen van ienieminie splitpennen gemaakt. Tja, er hing van alles aan dat bord van mijn moeder. Zoveel kan ik niet kwijt, maar ik wilde het sfeertje van dat bord in de winkel hebben. 


En dan gaan we weer even terug naar Wim.
Als een goede zorgzame echtgenote leg ik hem lekker in de watten. Ik had vandaag wel zeer uitnodigend de strijkplank klaar gezet in de keuken...voor als hij niet meer kon zitten en toch rondjes ging lopen...en ja, het werkte, hij is er lief mee begonnen..

Tussen de natjes en droogjes (en kusjes) voor Wim door heb ik vandaag ook lekker kunnen knutselen.



Zie hierboven een doos met klosjes garen van Marie. In de loop der jaren door haar verzameld. Er is namelijk ook nog een naaidoos waar er een heleboel in zitten. Ik vermoed dat ze bij elk stofje dat voor zichzelf meenam uit de winkel ook wel weer een klosje in de goede kleur meenam.



Ik heb 36 kleuren uitgezocht. Daarboven staat een dekseltje met daarin miniklosjes gemaakt van satéprikkers. 
Hiervan heb ik vandaag het front van de garenkast gemaakt.
Van Gütermann!
Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen (waarom eigenlijk?) dat de klosjes niet ècht 1:12 zijn. Dan zouden ze maar 5 mm groot mogen zijn. Sorry, maar dat wordt te veel gepriegel.. Mijn klosjes zijn 7 mm 'groot'. 

Het resultaat is voor volgende week.





Geen opmerkingen: