zondag 30 november 2014





Leuk-leuk-leuk!!

En wat was er nu zo leuk?
LiWi zijn een paar dagen weggeweest.
Gerard en Ans, dank jullie wel voor dit leuke cadeau!! Het was een heerlijk hotel daar in Makkum. We hebben er erg van genoten.

Maar vóór we naar Makkum vertrokken...een klein ramp in de keuken op dinsdagavond. Ik wilde nog een beetje pompoensoep opwarmen. Het emmertje had ik al uit de koelkast gepakt, deksel opgewipt...ja, goede emmer met soep (stond er ook één met aardappels).  Toen ik het wilde pakken om in de pan over te gooien kiepte ik de inhoud van de emmer (deksel zat nog los..eigen domme schuld) over het aanrecht, rieten mand in het aanrecht, bestekbak daaronder, over mijn kleren, de vloer, het raam, het andere aanrecht tot aan het gasfornuis...gerrvddrer...kortom, alles zat onder!! Het is maar goed dat Wim ook al thuis was anders had ik van huis weggelopen..
Wat een zooi...en geen soep meer over om te eten.


Woensdag 26 november

Eind van de ochtend heerlijk naar Friesland vertrokken.
Tomtom voor de komende drie dagen op : 'vermijdt snelwegen'.

Op donderdag een tochtje Friesland gedaan, van Makkum naar Oudehorne. Via de kringloop etc. winkels naar de 1:12 winkel/atelier al daar. De eerste tweedehandswinkel die we tegen kwamen bracht ons naar de verkeerde deur...haha, we stapten binnen bij een man met een enorm archief, grote stellingkasten vol. De familiegegevens uit Friesland, elke grafsteen op bijna alle begraafplaatsen gefotografeerd, prachtig. Wat een passie! En vol verhalen. En hij wilde ook wel even op onze namen speuren. Mijn naam eerst...bleek in Friesland niet voor te komen. Maar die van Wim natuurlijk wel, tenslotte is zijn vader als klein jongetje met het hele gezin per boot geëmigreerd vanuit Friesland naar het verre westen. 
Wel dan is er genoeg te vinden met als gevolg dat mijn aandacht wegebt en ik oude boeken ontdek die te koop zijn.
Gevonden een mooie Tristan en Isolde vol met miniaturen!! 
Ik weer helemaal blij. 
















Ik blijf natuurlijk wèl in stijl hè..het zijn tenslotte óók miniaturen!


In een inboedelhuis vond ik tussen de troepjes een mooi delfts blauw wandbord 1:12 (miniatuur dus) voor in het grote huis.


Het staat voorlopig nog even tussen de rommel op zolder..
Haha..binnenkort komt "tussen kunst en Kitsch" in Gouda, zal ik dit bord er eens mee naar toe zeulen... 

Op vrijdag weer rustig via de binnenwegen naar huis getoerd.
Ook nog even naar "Inboedels & Zo" in Kortenhoef geweest. Altijd wel iets te vinden, Wim heeft kop en schotels gekocht.
Ach, en zo hebben we weer wat spulletjes ons huis binnen gebracht.

De week voor Wim zijn verjaardag had ik ook een lampje gemaakt voor de boven de naaimachine in de kleermakerij..


...een ander lampje verbogen en een kapje van papier gemaakt en zwart geverfd.
Dit heb ik er vorige week niet opgezet, ik dacht voor deze week niet zoveel foto's te hebben...beetje vulling dus voor nu...



Geen opmerkingen: