zondag 2 november 2014






Vrijdag 31 oktober

Blij!!


Mooi woord waar een fijn gevoel bij hoort.

Allereerst, en vooral, omdat we het fijne bericht hebben gekregen dat er bij Wim niets kwalijks is gevonden. Goed nieuws dus.

Verder blij om iets heel onbenulligs, gewoon het schoonmaken van de hele kamer. Daar ik niet zo'n poetsgraag ben was de kamer al een tijdje echt aan een grote beurt toe. En hij werd me daar toch weer schoon. Kan geen kwaad om de boel eens goed van zijn plaats te halen...brrr. Resultaat: een weer fris ruikende kamer.  Werd ik toch helemaal blij van!! Tja, en die blinkende kroonluchters waar vandaag de zon zo mooi op schijnt..ook om blij van de worden. Geprobeerd de kleuren te vangen met m'n camera(tje)...lukt niet goed. Krijg het nooit zo te pakken als in het echt. 
Vervolgens de poetsstemming goed erin en de keuken ook maar eens onderhanden genomen. 
Ga zo door...hoewel...ik heb er wel weer even genoeg van. Jammer eigenlijk..dat wel. In ieder geval de zolder ook nog even doen daar Alivia en Noraly zaterdag komen logeren. 

Maar eerst mocht ik vandaag nog op die tweelingboefjes passen.


Doktertje spelen..
Jong geleerd oud gedaan...zo was het toch..
Bauk heeft de stethoscoop in zijn oren gekregen van Hinde en moet vervolgens op haar buik luisteren. Tja, ze heeft het in het ziekenhuis al meerdere keren meegemaakt en weet precies wat er gebeuren moet, haha.
Het was weer leuk oppassen!
(blij)

Zondag 2 november

We beginnen de dag gezellig.


In de rij om sinaasappels uit te persen voor het ontbijt, om de beurt een halve. En voor vijf personen hadden we er aardig wat te gaan.

Dan houden we voor het gemak een pyamaochtend en gaan om kwart voor twaalf aankleden in de mooie hindoestaanse kleding omdat we dan naar de Moeran Sanskaar gaan van nichtje Esha. Marlies en Aniel zijn daar al de hele ochtend vanwege de plechtigheden voorafgaand aan het kaalscheren van Esha vanmiddag. 
(logeren van de kinderen..ook blij van!)


Hier wordt Esha kaalgeschoren, een taak waar Aniel voor uitgekozen is en Marlies het haar moet opvangen. Wie dat wel en niet mogen doen, daar zit ook weer een heel verhaal aan vast. De hele dot haar wordt vervolgens in een deegbal verpakt. Samen met de bloemoffers die vanmorgen gebracht zijn gaan Sander en Risha het afgeschoren haar vanavond in het kanaal gooien.
Ja, ik begrijp het ook niet helemaal maar dit is de uitleg die ik vandaag heb gekregen. Om iets meer van het hoe en waarom te begrijpen zal ik me er wat meer in moeten verdiepen. Of jullie...

1:12

Beetje hoor..


Eindelijk de knopenbuisjes en bandjes die ik heb gemaakt goed in het kastje gedaan. Verder ben ik nog meer aan het priegelen voor de plank er boven. Doordat er zich verschillende tijden in de winkel afspelen heb ik ook uit verschillende periodes Burda's.
Zo, en nu lekker vroeg klaar!


Geen opmerkingen: