zondag 4 januari 2015


Happy new year!!

En dat 2015 voor iedereen veel goeds mag brengen.



 (Ssstt...dit is een foto van vorig jaar..)


En ja, oud jaar, nieuwjaarsdag, het is allemaal alweer achter de rug.
Morgen begint echt het gewone leven weer, Wim weer naar zijn baas, ik weer eigen baas... 
Alles wat er nog over is aan eterijen kieper ik in de afvalbak..de extra kilo's moeten er weer af.

Maar zover ben ik nog niet, eerst de afgelopen week nog even doorlopen. Niet dat er veel te vermelden valt... ik weet niet eens meer wat we maandag gedaan hebben, volgens mij alleen maar boodschappen en luieren...
Dinsdag is Wim een dagje op bezoek gegaan bij Willem en komt 's avonds Corrie gezellig bij mij eten.

Woensdag 31 december
Oudjaarsdag

Om 10.30 uur staat Lies al aan de deur met de eerste oliebollen die ze samen met Fijgje aan het bakken is. Er moet voorgeproefd worden...zijn ze wel helemaal gaar? Mjammie, heerlijk!!
Ga zo door. En zo hebben ze er samen 6 pakken oliebollenmix doorheen gebakken. En jullie kennen Wim..? Dan is het oliebollen bij de koffie, bij de lunch, bij de thee, het avondeten...etc.
Ik heb de huzarensalade gemaakt. (en nee, niet uit een emmer van de Sligro) Zo gepiept denk ik dan als ik begin, maar ben er toch wel even aan bezig geweest. Mooie schaal naar Fijgje en Lies gebracht en zo hebben we de laatste dag van het jaar weer goed voor elkaar gezorgd!
's Avonds zijn de Wimmen en ik met de oliebollen en de salade naar Victor en Yesni gegaan alwaar we voor het gourmetten (snappen jullie al die kilo's te veel?) en het spelen van Trivial Persuit waren uitgenodigd.
En zo zijn we dus uiteindelijk het oudejaar uitgeknald.
Vanaf de 8e verdieping van Yesni en Victor was al het vuurwerkpracht goed te bewonderen.

Vaarwel 2014
Welkom 2015

Donderdag 1 januari

Op naar Karin, Tijl, Manu, Bauk en Hinde.
Daar zien we ook Marlies, Aniel, Alivia, Noraly en Ravi.
(met al die namen vul je wel een verhaaltje..)
Het was weer even een gezellige boel.
Daarna weer een rustig dagje thuis, even bijkomen en ons opladen voor de onderneming van morgen.

(het wordt wel weer eens tijd voor een foto zeg..)

Vrijdag 2 Januari

Vandaag gaan we met vier (de drie oudste en één geleend) kleinkinderen naar Naturalis in Leiden.
Daar aangekomen zien we dat zéker driekwart van Nederland hetzelfde idee heeft gekregen. Vooral veel opa's en oma's. 
Wat een drukte!!! Maar goed, we komen erin gelukkig. De kinderen vermaken zich er prima, wat dat betreft viel de drukte nog te overzien. Ook kon ik het geroep om 'mama' redelijk negeren. Maar al die oma's èn opa's waarom geroepen werd...ik raakte er behoorlijk van in de war. Herken tussen al dat geroezemoes de stem van je eigen kleinkinderen maar eens!
Naturalis is echt een paradijs voor kinderen, er valt zoveel te ondernemen en te beleven. 

Het is een leuke dag geworden. Met als afsluiting een diner bij de Mac. 
Mooi gezegd achter in de auto door het geleende kleinkind, vriendinnetje van Alivia: "dat vind ik altijd  zo leuk na een dag uit, we gaan niet gelijk naar huis maar eten bij de Mac Donalds, dan kan mijn dag niet meer stuk"!!
Daarna brengen we Alivia en Nova terug naar Moordrecht en gaan Manu en Noraly mee om bij ons te logeren.
Thuis gekomen worden er twee stoelen voor het grote poppenhuis gezet en duiken Noor en Manu de kamers in. Genieten is het dan voor ons, Alles wat we mogen doen is (af)luisteren..


Technisch gezien een waardeloze foto, ik weet het..
Maar twee kleine kleutertjes, een jongen en meisje van 6 jaar, die 1,5 uur zo intensief aan het spelen zijn, kan ik alleen maar vanuit mijn stoel stiekem op de foto zetten. 



Zaterdag 3 januari

Noortje en Manu slapen uit tot tien voor negen. Haha, dat is boffen, maar ze gingen er ook pas om half tien in natuurlijk.
Dan lekker samen in bad alwaar de hele voorraad dinosaurussen wordt schoon geboend.. nog een nasleep van Naturalis denk ik zo.


Uiteindelijk staan ze allemaal weer op het droge..
En hoe bestaat het, na het ontbijt zijn ze weer zeker twee uur zoet met het poppenhuis. Het is dan ook een grote teleurstelling als we om half een aanstalten gaan maken om ze weer naar huis te brengen.
Op naar het volgende feestje; de verjaardag van Victor 2 in Bodegraven.

Zondag 4 januari

Vandaag is gewoon vandaag.
Doordat de zon uitbundig schijnt trekken we het Goudse Hout in voor de gewenste frisse neus.




Daarna een makkelijke broek aan (alweer vanwege die kilo's) en in m'n stoel en er niet meer uit. (nou jaaa....bijna niet)

Tot volgende week!



Geen opmerkingen: