zondag 18 januari 2015




Mijn amaryllis 

Eindelijk..eindelijk, na vele weken wachten waarbij de bol  alleen maar een saaie bol bleef, kwam er een steel met iets dat op een knop ging lijken.
Ik had de bol alleen maar in een glazen bakje gelegd, moet kunnen op die manier was mij verzekerd. Ik weigerde dan ook om hem na weken zonder resultaat (tegelijkertijd met Fijgje en Lies gekocht alwaar de bol lekker in een potje aarde werd verzorgd en die allang weelderig bloeide..) alsnog in een potje aarde te gaan zetten. 
Fijgje en Lies vonden het zielig en wilden mijn bol wel adopteren, mocht ik intussen hun bloeiende bol in huis.
Ik heb ervoor bedankt.
En kijk!!
Eindelijk gaat hij zichzelf prijs geven.
Zo zie je maar weer; geduld wordt beloond.

Verder deze week


Lekker bezig geweest met plannen maken voor de gevel van de stoffenwinkel, wat ga ik ervoor gebruiken etc. Ook aan het oefenen in het graveren. Een tijdje geleden in een kringloopwinkel voor nog geen tientje een koffertje met van alles gekocht. Nieuw, nog in de verpakking. Een soort tandartsboor, zoals die van Peter in de hobbyruimte (ehh, sportkamer..;-) maar dan in het klein. En het werkt prima!

Ook het strijkijzer van mijn vader omgerekend naar 1:12 en al een beginnetje gemaakt met handvat. Helaas geen foto van, hij werd ook te klein.. dus missen jullie niets aan.


Hoewel het graveren me eerst niet goed af ging, maar ja...elk begin is moeilijk..uiteindelijk toch een prachtige A gegraveerd.
Al zeg ik het zelf... 
Afgelopen zomer van Sjaak het raam met daarin de naam van onze opa gekregen. Uiteraard moet deze boven de, door mij te maken winkeldeur, geplaatst worden.

Ook heb ik de gevel aangepakt met de zaagtafel.


Nadat ik eerst het door mij zo stevig ingelijmde kozijn er uit gesloopt heb...nu kan ik het gat zo groot mogelijk maken. Ik wil van de zijkanten nog maar een krappe centimeter laten zitten zodat ik daar de nieuwe gevel op kan maken.


De zaag erin dus, zo gepiept...d.w.z, maar goed dat Wim even meekeek (voor de foto) want ik hield er geen rekening mee dat je met zo'n cirkelzaag aan de onderkant al verder bent met zagen dan aan de bovenkant...
Voor de gelegenheid is de zaagtafel even verhuisd naar mijn werktafel omdat ik anders last had van de muur erachter.
Ook weer zo'n goed idee van mijn lief!!


Inmiddels in mijn houtvoorraad van alles gevonden om de gevel mee te gaan maken.
En voor mijn broers: er komt géén portiek in want dat kan niet in mijn 1:12 gevel!!  Maar de rand waarop wij vroeger zo schattig werden neergezet voor de foto maak ik wèl.

Zondag 18 januari

Vandaag zijn we naar Zeewolde gegaan, alwaar Karin & Co dit weekend verbleven. En het was gezellig!


Geen opmerkingen: