zondag 3 mei 2015



Onze appelboom staat prachtig in bloei in tegenstelling tot vorig jaar toen er maar weinig bloesem in zat en al helemaal geen appels!
We hebben dus goeie hoop op een mooie oogst..


Donderdag 30 april


Hier staat nu nog de oude kastanjeboom van Aafke en Jan aan de overkant. De boom is ziek en wordt zaterdag weggehaald. Eeuwig zonde natuurlijk, het is een hele mooie boom. Net zo oud als ons huis, uit 1932. Vandaag eerst maar even vereeuwigd voor de blog!

Verder ben ik deze week veel aan het surfen. Ehh.. nee, niet bij de Reeuwijkse plassen.
Ik ben op internet aan het zoeken naar afbeeldingen over de jugendstil, de jaren rond 1890 en 1920. 
En als je eenmaal mooie dingen ziet blijf je kijken. Er is zoveel te vinden. En zo kwam ik vanzelf ook op blogs terecht van andere 1:12 bouwers die ook met die jaren bezig (geweest) zijn. 
Ik heb inmiddels het plan opgevat om zelf een huis te bouwen i.p.v. het huis dat ik heb te verbouwen...maar weet het nog niet zeker. Het vraagt nogal wat ruimte, tja, en waar laat ik het. Mijn lief zegt dat er dan eerst iets ( lees een poppenhuis..) het huis uit moet..maar dat kan ik niet over mijn hart verkrijgen hoor. Dan toch maar verbouwen??? Tsjonge..ik denk er nog maar eens over na. 
In ieder geval, ik heb een map "jugendstil" waar ik allemaal afbeeldingen vanaf het internet in sleep. Heel handig en vooral leuk om te doen.

Zaterdag 2 mei

Eindelijk weer eens iets spectaculairs in de straat.
Om half 8 werd met het grote karwei begonnen. Dat moest wel zo vroeg, want om een grote reus van 83 jaar en twintig meter hoog weg te halen heb je zeker wel een hele dag nodig.


Maar uiteraard stond ik niet zo vroeg met mijn camera in de aanslag. Toen ik eindelijk besloot om maar eens te gaan kijken was er al aardig wat vanaf. 


Aan die oranje banden om de boom zit een mechanisme bevestigd dat er voor zorgt dat de zware takken die afgezaagd zijn niet vallen maar langzaam naar beneden komen. Zo'n zwevende tak is op de foto te zien.


En halverwege de dag was er toch wel zo'n halve boom weg..


Einde van de middag werd uiteindelijk de stam gekortwiekt.


En hier zijn dan toch duidelijk de rotte plekken in de stam te zien. Hij is dus niet voor niets weggehaald. Anders had het toch wel heel sneu geweest.

Hoe dan ook, Liwi had weer iets te bloggen. 



Geen opmerkingen: