zondag 9 augustus 2015


Dinsdag 4 augustus

(ik waarschuw maar vast, mijn camera lag nog in de caravan en de foto's met mijn telefoon zijn niet zo scherp geworden)

Van Fijgje en Lies hebben wij een nachtje weg in een Fletcher hotel gekregen vandaar hebben wij vanochtend de katterug ingeladen om naar Deventer te vertrekken. Maar helaas, de weersverwachtingen kwamen uit, voordat wij droog konden wegrijden regende het pijpenstelen!



Dan maar eerst koffie op de veranda, vanaf deze droge plek keken we het neerstortende hemelwater een tijdje aan.
Toen het alleen maar erger werd besloten we om dan toch maar met de "nieuwe" volvo te gaan, gezien het zenuwachtige gezwiep van de ruitenwissers van de katterug. Daar we toch al twijfelden of we wel met een auto op stap wilden die niet op slot kan, (dinsdag met hem naar de oldmobieldokter) waren dit genoeg druppels die de emmer deden overlopen!!
Onze bagage overgedaan naar de andere auto en vertrokken.



We hadden een mooi hotel uitgekozen al zeg ik het zelf. Prachtige glasinlood-ramen. Hiernaast het trappenhuis. En Deventer is ook de moeite waard. Natuurlijk naar het speelgoedmuseum, nostalgie ten top! Wat leuk.. en voldoende poppenhuizen om ook even te bewonderen. Ook het historisch museum aangedaan. Tja, en dan blijft er voldoende tijd over om boekenwinkels te bezoeken, want daar heeft Deventer er héééél veel van, heerlijk.  En wat te denken van al die leuke terrassen. Nu ja, ik kan het iedereen aanraden. Ik heb een hele mooie catalogus gekocht van Miller's, Art Nouveau & Art Deco. De catalogus is uit de jaren 90 vorige eeuw. Eerlijk gezegd heeft Wim hem gevonden. Het leuke is, mijn lamp 1:12 van Gustav Gurschner staat er in werkelijke grootte in. 


Natuurlijk voor Fijgje en Lies verschillende Deventer koeken gekocht.


Deze week is Wim begonnen aan het houtwerk van de slaapkamer achter. Dat begon er slecht uit te zien. Hij had er niets geen zin, maar eenmaal bezig..



..kreeg Wi van Li er toch wel weer voldoening van gelukkig.


Vrijdag 7 augustus

Een gezellige dag met de Moordrechtse kleinkinderen. Morgen gaan ze op vakantie en Marlies maakt gebruik van hun afwezigheid om alles vakantieklaar te maken.



Eerst moeten de amandelen in de potjes. Ik vrees dat het niets gaat worden, want de nootjes waren al gebrand en gezouten. Maar: "we kunnen het toch proberen".. Dus een deel is gewassen en een deel niet, voor het experiment.. daarna de potjes met aarde ingegaan, Alivia heeft er keurige kaartjes bij geschreven.
En nu maar afwachten.



Natuurlijk is het weer waterballet bij mij..


En 's avonds komen ook Casper en Victor eten. Ik had eindelijk weer eens drie-in-de-pan gebakken.
Victor heeft een  nieuw speeltje gekocht waar we weer plezier mee hadden.



Ehh... op deze foto straalt het plezier er niet vanaf maar dat hadden we echt wel. Het is een soort bril waar je je telefoon inklemt, je kunt dan een driedimensionaal filmpje bekijken, b.v. je zit in een achtbaan..of iets dergelijks. 

En nu zit ik nog op de camping, heb zowaar goed bereik zodat ik alvast kan bloggen voor vanavond. 
 Hoewel de rust hier na de drukte weer redelijk is teruggekeerd kijken we momenteel tegen een niet zo fraai uitzicht aan...



..brand aan de overkant van de IJssel.

Inmiddels thuis!
Op naar volgende week..ik denk dat het een beetje komkomerblog is in deze tijd.

                                                                                                       

Geen opmerkingen: