zondag 29 november 2015



Groeten uit Lima!!

En dit is dan de reden dat ik vorige week niet heb geblogd.
Wij waren op kraambezoek.


Na een lange reis heeft opa Wim dan zijn kleindochter in Peru in zijn armen. Helemaal blij met Natalie.

Hoewel de foto bovenaan echt een vakantieplaatje is..waren wij echter alleen op kraambezoek. Bijzondere stad, Lima. Daar kun je dus best zeven dagen doorbrengen. Heel wat afgelopen in Lima, dat leek overigens veiliger dan de taxi. Wat een gammelbakken zijn dat zeg.. Bijna elke taxi is van voren, van achteren en aan de zijkant gedeukt. Bij het instappen was ik al bang dat ik met bank en al door de bodem zou zakken..Ze hebben geen zin om elkaar voorrang te geven.
En ik heb bewondering voor Dirk dat hij zich weet te handhaven achter het stuur midden in die drukke verkeerschaos!!


Babbelen met Natalie..niet gehinderd door een taalbarrière..

Prachtig hè, we staan ongeveer op zo'n hoogte..niet wetende dat ik een paar dagen later eraf zou springen met een parachute boven mijn hoofd. En uiteraard met een ervaren Peruaan achter mij!







Maar eerst de verjaardag van Wim die in Peru 60 jaar is geworden.
We hebben een lekkere taart uitgezocht met z'n allen. Deze werd aangeboden door Dirk en Synara. In Peru is dat de gewoonte.


Was een makkie..één kaarsje.

Voor Natalie hebben Wim en ik een tripp-trapp stoel gekocht. Dat viel niet mee. De mensen houden meer van grote opzichtige kunststof kinderstoelen. 
Ook zijn we met Dirk naar pre-inca-opgravingen geweest.


Zij hadden een wel heel bijzondere manier van bouwen..


Er werd ons uitgelegd dat de bouwwerken zo beter bestand waren tegen aardbevingen.

We zijn ook nog bij het Christusbeeld geweest..
En dan, de dag voor we weer naar huis gaan vliegen..


,,maak ik kennis met de man die  met mij gaat parapenten.
(ik denk tenminste dat het zo heet..)



Dan word ik dooreen stel knapen vastgesnoerd en doen ze wat relaxoefeningen met me..maar dat was eigenlijk niet meer zo nodig.
Want nu het ging gebeuren was mijn onderbuikgevoel wel weg..


En joepie, daar ga ik! Die man loopt dus gewoon de rand af met mij..








Dit zijn beelden uit een 11 minuten durende film van de hele zweefpartij.
Het was echt fantastisch!! Ik doe het graag nog eens..

Maar dan moeten we toch ook weer terug naar Nederland.
Natuurlijk heb ik nog meer foto's van ons verblijf daar, maar ik wil er een eind aan breien. Wim en ik zijn op dit moment allebei ziek.

Eenmaal weer thuis moesten we gelijk aan de gang met de voorbereidingen voor het verjaardagsfeest van Wim. 

Gek genoeg heb ik daar niet veel foto's van..
We hebben gekozen voor een high tea/ wine. Willemien had voor ons al de bestellingen gedaan.


Een tafel vol lekkers waarbij de appeltaart van Fijgje en Lies niet mag ontbreken.. 


En een andere tafel vol lekkers, gemaakt door Willemien met behulp van Yesni.


En dan nog een zoet spelende Bauk en Hinde die de keukenvloer weer helemaal het einde vonden...

Zo, waar het opeens vandaan komt..we weten het niet. Maar gisteravond begonnen Wim en ik gelijktijdig te snotteren en te hoesten. Vannacht weinig geslapen..
Het zal de overgang van Peru naar Nederland wel zijn..



2 opmerkingen:

Wim van de Tolheks zei

En het was reuze lekker en gezellig!

Groetjes Wim

liwi zei

Fijn dat te horen!