zondag 14 februari 2016



Schaakavondje met Casper, het wordt een steeds zwaardere dobber voor Wim. Casper is inmiddels een echte kei geworden.


Zondag 14 februari

dus...

Jaja, Valentijnsdag 

En wat zegt Wim dan: "niet te lang bloggen want we gaan iets leuks doen met elkaar" 
Ik vraag me af wat dit in gaat houden en dan snappen jullie wel dat ik er vanavond niet te veel werk van maak natuurlijk daar ik erg benieuwd ben naar de plannen van mijn lief. Maar inmiddels is het al laat en is Wim nu aan het skypen met Dirk. Ik net ook even, het is zo leuk om Natalie te zien.

Dit weekend zijn we wezen oppassen bij Manu, Bauk en Hinde. Karin en Tijl zijn afgereisd naar Zierikzee, naar hun nieuwe boot om daarmee naar Gouda te gaan varen in twee dagen.
Tenminste, zij hoopten dat te doen..


..helaas hebben zij gisteren alleen Willemstad kunnen bereiken.
Na daar de nacht te hebben doorgebracht 's morgens toch maar besloten om vanwege het slechte weer de reis te staken.
Het regende en waaide te hard. Een volgende keer weer verder.


En dan nu nog even 1:12

Zoals jullie weten ben ik druk bezig met een nieuw project, een jugendstilhuis.

Doordat ik er met het maken van de tekening niet uit kwam ben ik gaan puzzelen met plattegronden van de basement en de begane grond, op maat gemaakt van karton.


Hierboven het eerste plan: Het blijkt dat ik niet genoeg ruimte heb voor een bijkeuken en voorraadruimte als ik de eetkamer op dezelfde etage maak.
(de meeste meubeltjes hebben verder niets te maken met het jugendstilhuis, zijn alleen om een beetje beeld van de ruimte te krijgen).


Na veel wikken en wegen, zoeken op internet of er in die tijd ook nog huizen werden gebouwd met een trapje naar de voordeur (niet veel maar toch gevonden) besloten om een basement te maken.
Het pand wordt 100 x 50 cm.


Inmiddels het vooraanzicht van twee etages op papier staan.
(Het is toch allemaal niet zo simpel als ik dacht..)


Een probeerseltje..
Trap in de hal waar een boog onder komt richting het toilet die achter de vestiaire ligt. Door de gewijzigde plannen heb ik de trap langer moeten maken. Moet alleen nog bekleed worden.

En nu is het ècht al laat..
Toch nog iets leuks doen Wim?





Geen opmerkingen: