zondag 28 februari 2016



Voorjaar in de tuin


Dinsdag 23 februari

Geen Brugge maar Brussel deze keer. 
Op het moment dat ik dit schrijf zit ik heerlijk op bed in onze hotelkamer. We zijn maar even op gaan drogen. 


Dit vanwege al die regen die we over ons heen gestort kregen.


Maar we hebben het Hortamuseum, de reden van onze rit naar Brussel, inmiddels bezocht. Erg indrukwekkend maar minder groot (binnen) dan we voor ogen hadden na het veelvuldige kijken in de boeken over de gebouwen van Victor Horta.
Maar zeer de moeite waard, geen foto's mogen maken (stiekem dan toch eentje..) dus allerlei details moeten onthouden. En pech voor mij, maar de keuken konden we niet in. En daar was ik nu juist zo benieuwd naar.
Maar ik kon niet goed duidelijk maken waarom ik die keuken in wilde..mijn Frans is niet zo best, sterker, ik heb helemaal geen 'mijn Frans'. En Wim (want die heb ik dan weer wel) was even niet in de buurt. 
In ieder geval hebben we een leuke tijd gehad in Brussel, de volgende dag zijn we op zoek gegaan naar meerdere gebouwen van Victor Horta. (veel daarover vertellen doe ik niet..ik had dat niet erg goed voorbereid..zo gingen we eerst de halve stad door naar een plek waar het gebouw van Horta al afgebroken was..)
Wel met heel mooi weer. 
En natuurlijk hebben we dan wèl onze plu bij ons...
Later op de middag via Beek, even gezellig naar Sjaak en Anne, weer terug naar Gouda.

Vrijdag 26 februari


Poehh..ik word een beetje kriegel van dat gereken met die trappen..
Daarom maar heerlijk gaan wandelen met Victor en 's avonds een gezellige avond met broer Wim. 


Zaterdag 27 mei





Bauk heeft een lieveheersbeestje bemachtigd..




En als later Karin met de tweeling weer weg is gaan we met Manu naar de stad.


En wel naar de Legowinkel!
Daar kun je, net als de dropjes bij het Kruidvat, heerlijk scheppen uit bakken vol Legosteentjes. Dat hebben we Manu laten doen. En toen weer naar huis om er mee te gaan bouwen. Terwijl ik nog de laatste hand legde aan mijn bouwtekening. Toch een soort van samen bezig..


Zondag 28 februari

Tekening 1:12  jugendstilhuis



De tekeningen zijn klaar. Zo goed als dan. Ik moet de voorgevel nog tekenen. Gaan kijken waar en hoe de ramen komen.

Vanmiddag zijn we naar de IJhallen in Amsterdam geweest.
Een hele grote rommelmarkt.


Oude wieltjes van koper gekocht. Die wil ik graag onder het antieke tafeltje van het nieuwe huis hebben.

En dan nu deze week het hout gaan kopen hoop ik.
En ook leuk, morgen is Ravi voor het eerst in zijn leven ècht jarig. Hij wordt dan vier jaar!

Geen opmerkingen: