zondag 24 april 2016




1:12

Ik zeg het wel eens meer..ik wil het kort van stof houden, meestal lukt me dat dus niet. 
Vanavond een nieuwe poging..

Woensdag 20 april

Voor de oplettende mensen, jaja..vandaag zijn we 12 jaar getrouwd.


Daar ik per abuis de tuinmannen heb gezegd dat ze vanavond de klus wel af kunnen maken, gaan we dus niet lekker uit eten vanavond. Maar we gaan 's middags wèl naar het Reeuwijkse hout, heerlijk op het terras in de zon, mooi biertje erbij en zoals dat hoort; ook een bittergarnituur. Dit recept hebben we herhaald waarna we de katten van gaan Victor ophalen die vandaag onder het mes zijn gegaan. Ze zijn nu geholpen katers..
Eenmaal thuis besloten we dat we geen trek meer hadden, dus koken hoefde niet. Makkelijk.


Nog even een vervolg op vorige week.. alles wat toen nog slordig op de grond lag is door tuinmannen keurig aan de muur verankerd. En zo hebben we onze dertig jaar oude klimhortensia nog weten te behouden.




Donderdag 21 april

Een leuke dag met Marlies, Alivia, Noraly en Ravi.
En dan 's avonds alsnog uit eten om ons minifeestje te vieren.
Bij Central, en ik kan het een ieder aanbevelen.

Vrijdag 22 april

Omdat Bauk en Hinde in de vakantie vier jaar worden nemen zij vandaag afscheid van de peuterklas.



Een feest waarbij natuurlijk ook getrakteerd wordt.
En..oma mag er ook bij zijn.

Zaterdag 23 april

Ik vind dit al een paar dagen spannend..fijn dat het dus eindelijk zaterdag is. Vandaag met Arjen Spinhoven afgesproken om het 'hekwerk' op te halen. Ik ben zó benieuwd..
En voor het eerst dit jaar haalt Wim de katterug weer uit de garage en maak ik de picknickkoffer klaar.
Het weer is er niet echt naar om ergens lekker in een grasveld te gaan zitten. Maar knus in de auto onze boterham opeten, daar hebben we ook wel zin in. Arjen stuurde al de tip om naar de nieuwe Maasvlakte te toeren. We besluiten er een leuk dagje uit ervan te maken.

En zo zitten we dus nadat we bij Arjen en in Brielle zijn geweest in de auto aan de overkant van Hoek van Holland in onze oldtimer.

Met voor ons de vrachtschepen ..


en achter ons..


..de jaren vijftig/zestig picknickkoffer 
En buiten?
Regen, wind en zon.

Zondag 24 april

Eerst een heerlijke wandeling met Victor gemaakt. Tussen de buitjes door. Wim had nog drukke werkzaamheden voor zijn baas.
Daarna popelde ik om aan mijn trap te gaan werken.
Hoewel ik dat eerst wel wilde heb ik het plan om hem vandaag af te krijgen maar los gelaten. Het fineren en in de boenwas zetten van de treden waarmee ik de trap hoger heb gemaakt kostte ook wel wat tijd.


Allereerst het hekwerk uit het plankje waarin het nog op een paar puntjes vast zat, los gehaald. Héél voorzichtig, want het is kwetsbaar. 1 mm. dik, 2 mm. diep.


Daarna gaan uitproberen met verschillende kleuren verf. Uiteindelijk voor goudkleurig waarin ik een tikje groen heb gedaan gekozen. Het verven vroeg ook wel wat tijd en ik heb hem twee keer gedaan.


Hier dan een klein beetje idee hoe het moet gaan worden...
Volgende week hoop ik hem af te hebben!




1 opmerking:

Cilia zei


Een prachtig traphekje Lia!