zondag 1 mei 2016




Victor vond een bij in de keuken..die was toch echt wel abuis..
Een bloem op een vaas, daar haal ie ècht geen honing uit!

Ja, een rommelige week..
Wel vakantie voor Wim, maar toch ook weer niet.
Alivia en Noortje hebben gelogeerd. Koningsdag..leuk, de vlag mag weer eens uit. 
Dan ziet ons huis er zo blij uit..wapperende vlag. Helaas was het pet weer! 


Donderdag 28 april

Vanmiddag krijgen we Ineke en Paul op bezoek..


..dus ik sta stevig in een pan te roeren om een lekkere kaasfondue te maken. Het krijgen van bezoek was ook gelijk een goeie aanleiding om vandaag eens flink wat huishoudelijke werkzaamheden in huis te verrichten. Was hard nodig. 
(te veel met knutsels bezig geweest.. :)
Het was gezellig! Ineke is een vriendin uit mijn jeugd, woonde net als ik ook op de Voorstraat.

Vandaag ben ik ook opgebeld door de caravanonderhoudsmonteur (galgje, prachtig woord) Deze meneer had een wat minder positief geluid. Onze trouwe ouwe caravan begint toch wat gebreken te vertonen. Of we morgen eens even mee komen kijken, dat praat toch makkelijker dan door de telefoon. Zei hij.
O hemeltje, dat voorspelt niet veel goeds..


Vrijdag 29 april

Dus vertrekken wij om 10.00 uur naar Hazerswoude.


Alwaar onze caravan, nog nat van de alweer regen, op de brug staat.
Er wordt ons van alles geshowd en uitgelegd.
Heel blij worden we er niet van. Niet dat hij nu gelijk de weg af moet, we kunnen er nog best een paar jaar mee doen. Maar als we er niets mee doen gaat hij wel des te harder achteruit. Wat echt wel moet is het remgedeelte, dat is veiliger. Meneer zei eerlijk dat hij het niet meer zou laten doen. Maar, het is niet zijn caravan en hij heeft er, zogezegd, niets mee. Hij adviseerde ons eerst eens goed rond te kijken op internet, alvorens te beslissen wat ermee te doen.
Dat hebben wij gedaan, goed advies!
We laten hem opknappen.
Anders willen we toch weer een oldtimer, dat vinden wij nu eenmaal leuk. Maar voor een ander zijn we meer kwijt dan voor de oplapbeurt.

Daarna zijn we via de kringloopwinkel in Alphen a/d Rijn, naar Magazijn Blijdorp in Rotterdam gegaan.
Nu moet ik eerst eens toegeven.. ik ben verslaafd aan machines, (dat realiseerde ik mij deze week)  en wel die van de Proxon. En die verkopen ze daar in Rotterdam
(of op de miniatuurbeurzen).
Met al die prutselwerkjes loop ik toch elke keer weer tegen karweitjes aan waarbij het handig is om een zus of zo machine te hebben. Haha..
Er zit nog wat geld in mijn hobbypot, dus besluit ik om eens naar een freestafel uit te kijken. Eerst op Marktplaats. Daar is niets. Dan toch maar de Proxonbrochure erbij, dat vind ik toch wel het leukst. Al mijn gereedschap hetzelfde kleurtje!
Nog geen foto van. Want ik heb nu een exemplaar van Magazijn Blijdorp in mijn hobbykamer staan. Een nieuwe was niet op voorraad, dus kreeg ik het showmodel mee. Met de woorden: "Probeer het dit weekend eerst maar eens lekker uit, als je het dan niks vind, hoef je hem niet te kopen". 
Maar het is toch leuk!! 
Dus deze week het nieuwe exemplaar ophalen.


Weekend 30 april en 1 mei

Bezigheden van Wim:


..dit is de helft van de veranda die ze bij Willemien en Victor aan het bouwen zijn. Daar heeft Wim gister en vandaag aan meegewerkt.

En ik ben gister naast de verplichte taken aan het stoeien gegaan met de freestafel. Van alles aan ontdekken en uit proberen.

Vandaag is Wim na de bouwwerkzaamheden rigoureus aan het snoeien gegaan in de tuin..


Daarna zijn we samen aan het tuinruimen gegaan. Heerlijk dat dit alvast gedaan is. 
Komende week zal ik nog even verder ploeteren in de tuin.


1:12 deze week



Vandaag de trap zo goed als klaar. Aan de bovenkant moet nog een paal, maar dat kan pas als ik hem plaats. (geen stroop onder de trap maar boenwas).


Heel misschien besluit ik nog een versiersel in de leuning te maken (nog niet gelijmd..), dat is het leuke met die freestafel :)


2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hy Liwi, weer eens een geluidje van de tolheks! Goh wat een hoop moois weer vorige week en deze week.
Die vlieg op de bloem helemaal fantastisch natuurlijk, fraai hoor! Ook als foto natuurlijk. Veranda's bouwen door Wim, het prikkelt mij om ook aan de slag te gaan hier, maar dat heeft nog even z'n tijd nodig. En helemaal fantastisch het gelaserstraalde traphek, fraai hoor. Kan me voorstellen dat het huishouden soms wat minder hoeft. Leuk ook dat je Ineke en Paul op visite had. Zal ook wel weer een belevenis zijn geweest! Groeten van je broertje Wim

liwi zei

Ha broer, net alsof je een heks bent... Mooi allemaal weer hè!
Leuk hoor, ook bij jou een veranda...
X Lia