zondag 26 juni 2016



Detail van een geveltje dat Manu donderdag hier heeft gemaakt.
En ik vind dat idee van hem met dat potje met bloemetje zo leuk!

Woensdag 22 juni

Vandaag maar eens voorzichtig begonnen met het leeghalen van de kas die vrijdagavond opgehaald gaat worden.
Voorzichtig..want er zitten hele enge spinnen..brrr..
Ook vind ik een hele verzameling hazelnoten, van muisjes denk ik.

's Avonds gaat Wim er nog even flink tegen aan (hij is niet bang voor spinnen)
En dan gaat het hard.











De kas is nu vlug ontmanteld.




Deze week regent het zo hard en veel dat het grasveld begint over te stromen. Niets aan, al die regen.
Dus in de tuin valt niet veel te doen, meer tijd nu om lekker door te 'metselen'. 


Donderdag 23 juni

's Middags komt Manu, vrij van school, hier spelen met de lego.
Tenminste, dat was zijn plan. Maar mijn 'metselen' boeide hem ook wel. Dat wilde hij ook wel eens proberen. Op de tafel vond hij een oefenplankje van mij.. en daar wilde hij wel mee aan de slag.


In zijn hemd, want het is inmiddels heel erg warm geworden buiten.
Heerlijk, wat hebben we lekker zitten kletsen en plakken samen!


Met mijn doosje smeerseltjes om 'vies' te maken heeft hij de muren bewerkt. Want: "Dat hoort zo". Ook moeten er nog bloembakken aan de dwarse latjes bovenin. Er zitten ook echte ramen is, maar die zijn zo schoon dat je ze bijna niet ziet.
En ik heb steuntjes achter de gevel gemaakt zodat het kan blijven staan.

Om kwart over vier worden ook Bauk en Hinde nog even hier gedropt. 


Het kasteelhuis van Hinde moet ook op de foto.
Met haar arm moet ze Bauk zolang op afstand houden want die wil de boel graag omgooien.. De grapjas.


Vrijdag 24 juni

Weer verder met de kas..


..al het glas moet er uit. 
En dan gedeeltelijk demonteren zodat hij op de aanhanger kan.


Nog een laatste foto vanuit de tuin van de buren.


En dan verhuist hij 's avonds naar Huizen.

En vol verwachting naar onze nieuwe kas. Op dit moment is Wim druk bezig om zijn bestellijst klaar te maken.


Zaterdag 25 juni

Om 9.00 uur vanmorgen worden Alivia, Noraly en Ravi gebracht. Zij blijven hier de hele dag en vanavond gaan we naar hun eigen huis en daar eten en slapen.
Marlies en Aniel komen ergens midden in de nacht weer thuis.
En terwijl de familie Badri arriveerde kwam Willemien met lachebekje Isa ook aanwippen.


De tafel is al vlug een grote knutselpuinhoop, maar daar kan ik goed mee leven!


Van Synara heb ik een prachtig boek met doorkijkjes gekregen, zoiets wil Alivia ook gaan maken.

En de lego die ik voor Manu naar beneden gehaald had heb ik voor het gemak voor Ravi in de kamer laten staan.


Onderwijl is Wim bij Fijgje en Lies aan het hobbyen.


Zondag 26 juni

Wakker geworden in Moordrecht.
Na het ontbijt gaat Wim naar Bodegraven om daar verder te gaan aan de de veranda. Die moet toch ook eens af.



Want papa Victor neemt het er maar van en gaat lekker genieten in de speeltuin met zijn Isa..
..niet vandaag hoor, vandaag heeft hij samen met Wim gewerkt.
Maar wat wordt ze al groot hè.


1:12
Jugendstilhuis


Tot zover deze week gevorderd met mijn metselwerk. De eerste twee groene randjes zijn houten latjes. 
En nog niet veel verder gekomen met het kozijnwerk..






Maar hier ben ik al heel blij mee!



Geen opmerkingen: