zondag 19 juni 2016




Donderdag 16 juni

De verjaardag van Alivia, 9 jaar.



Dat houdt in dat ik dus alweer 9 jaar oma ben..
Hoewel ik vandaag wel taart ben wezen eten (en Marlies helpen met de voortuin) zijn dit foto's van het feest gisteren.


Zaterdag 18 juni


Wim heeft weer een aangenomen klus om bezig te zijn met zijn hobby..lekker klussen. Hier zet hij een raamkozijn in elkaar.

De buren van Fijgje en Lies hebben aangebouwd.
Helaas is dat niet helemaal op een voor hen fijne manier verlopen. Zodat we met hun buren maar eens om de tafel zijn gaan zitten. Tenslotte vinden we het belangrijk dat Fijgje en Lies lekker kunnen slapen...en niet wakker liggen van "moeilijke toestanden" met hun andere buren.
We hebben hun buurman kunnen overhalen dat hij het hout levert om het aan de kant van Fijgje en Lies mooi te kunnen aftimmeren. En dus de klus die Wim op zich heeft genomen.
Tja, het is toch niet de bedoeling om, als je zelf ruimer wilt gaan wonen, je buren op kosten te jagen.


En hij heeft bedacht dat het leuk is om een van de boerderijramen die wij vorig jaar bij Willem hebben gehaald, te plaatsen in de schutting. Ter onderbreking.


Tot zover gevorderd vandaag.
Ik ga proberen om via familieleden van Lies en Fijgje een foto van de oude boerderij waar ze opgegroeid zijn te bemachtigen.
En dan kijken of daar een grote poster van te maken is.. Maar of dat gaat lukken...daar heb ik een beetje mijn twijfels over.
Maar goed, we kunnen ook een andere stulp nemen hoor.

In in ieder geval is het tijd om te stoppen, we gaan naar het..


..zomers Hawaifeest van Alivia.


Zondag 19 juni

Jaja..er zit weer een LiWi project aan te komen!
De nieuwe kas.
Als start heb ik gisteravond de huidige kas op Marktplaats gezet en vandaag al verkocht.
Victor2 zag op Marktplaats poeren staan, GRATIS af te halen!
Dus dat gaat de goede kant op..

Die poeren moet je dan wel vlug ophalen natuurlijk.


Dat was een heel gesjouw waar Victor2 gelukkig bij heeft geholpen. Die dingen zijn echt loodzwaar!
Maar het begin is er.

Het was natuurlijk ook vaderdag vandaag.
Leuk, een goede reden voor Willemien om met Victor mee te komen en dan hebben we natuurlijk ook Isa gelijk op bezoek..ik was niet goed wakker denk ik, niet eens mijn fototoestel erbij gehaald. Of het was de drukte, want vervolgens kwamen broer Wim, Simon en Hermien.
Wim (broer) ging namelijk, na een gedegen opleiding, oefenen in het geven van een mindfulnesstraining. Om het certificaat te bemachtigen moet je wel wat ervaring opdoen natuurlijk!


Na de sessie (die Wim goed heeft volbracht, die van mij aan het einde diep in slaap..) wat drinken op de veranda, daarbij even extra aan Marie gedacht want die zou vandaag jarig geweest zijn.


Jugendstil 1:12


Ik probeer elke dag wel wat te "metselen".
Bijna zover dat ik van kleur steen ga veranderen.
Nu wil ik eerst het kozijnwerk van de voordeur met ramen gaan maken. Een paar houtjes al gezaagd.
Hoe ik het precies ga doen weet ik nog niet helemaal. Maar dat zal vanzelf wel goedkomen.



8 opmerkingen:

Sjaak zei

Vroeg vandaag. Ik ook trouwens.

Marlies zei

Wij hebben er vandaag ook even bij stil gestaan dat oma jarig zou zijn. Het was een gezellig feest gisteren! En het ziet er goed uit bij de buren. X

liwi zei

Ja, lekker een beetje vroeg, wil ik altijd wel trouwens 😁

liwi zei

Dat is lief Marlies. 😘

Sjaak zei

Wim (broer) kijkt wel heel zuinig op de foto van de nazit. Was hij niet tevreden?

liwi zei

Ik denk dat dat komt omdat hij mijn biertje voor zich had staan, kreeg een beetje spijt van zijn keuze...een sapje..

Sjaak zei

Wel een mindfulle keuze.

Anoniem zei


Hy Sjaak, Lia

Was zeker tevreden, moest wel bijkomen, veel geleerd, was best apart om te starten met mensen die van toeten nog blazen weten op mindful gebied. Maar dapper dat ze het aandurfde. Dus Lia, Wim, Simon en Hermien nogmaals bedankt!

Wim