maandag 3 oktober 2016

(Nee..nee, ik ben het niet vergeten, wij waren naar de verjaardag van Ada.Vandaar weer zo laat..)


Kijk, vandaag begin ik eens met mijzelf!
Een nieuwe bril. Wil ik even laten zien. Echt een heel andere kleur en model dan de rode hiervoor. En toch is er nog niemand geweest die zag dat ik een andere bril op mijn neus heb..
Tjaa..

Dinsdag 27 september


Een ouderwetse pan met lekkere ouderwetse macaroni.
Want..


..er komen er gezellig een stel eten.


Woensdag 28 september


Kijk 's morgens uit het raam en zie dat de stoep is opengegooid. Mooi, de werkzaamheden gaan eindelijk beginnen..denk ik..


..even dichtbij kijken, er is toch niemand te zien.. (de komende 1,5 uur niet trouwens, ze hebben het gezellig die mannen ;) 

Ik zie een bijzonder apparaat in de grond staan..


Wat later hoor ik boven dat er weer gewerkt wordt. Het apparaat blijkt zo'n aanstampding te zijn. Stond dus niet ín de grond zoals ik dacht.. De stoep gaat al weer dicht en er ligt nu een of andere zwarte slang onder.
En dat was het dan weer.


Deze ochtend had ik ook Jacob besteld om te komen stofzuigen..jammer genoeg beperkt hij zich maar tot de cv installatie.. 

Ik ga Manu uit school halen want die wil komen werken aan zijn huis. Terwijl we lunchen babbelen we wat af..
Daarna wordt mijn zaagbak aan een grondige inspectie onderworpen.


En dan wordt het tijd om maar eens te gaan beginnen..


..de ramen worden verzonnen en op de muren getekend.


Dan kan oma gaan zagen en wordt Manu de fotograaf.

Hij is echt leuk bezig geweest met het fototoestel..


..verwerkt mijn kruintje mooi in een hartje dat hij al op tafel had zien liggen. (Alivia heeft een tijdje geleden een hartje gezaagd met de figuurzaag).


Raam nr. 1 is klaar!


Inmiddels zijn we zover gevorderd. Hoewel de muren nog gelijmd moeten worden, maar door de dookies blijft het in elkaar staan. Manu is er wel achter gekomen dat, als hij goed om zich heen kijkt, hij wel zaken vindt die hij kan gebruiken voor zijn pand. Zo ook een stoepje die hij zelf met dookies aan zijn vloer heeft bevestigd. (de gaatjes boor ik..hoewel hij ook al in een plankje heeft zitten oefenen).

Bovenstaande had ik vanmiddag al geschreven omdat we vanavond naar Ada zijn geweest. Maar heel verstandig niet gelijk geplaatst om eventuele boeven niet te laten weten dat er niemand thuis was vanavond. Maar nu geen puf meer om verder te gaan...dus hop, ik plaats het erop! 





Geen opmerkingen: