maandag 5 december 2016


Eigenlijk..eigenlijk niet veel tijd..

Het was een drukke week, weinig thuis geweest. Verschillende keren opgepast. Dat was leuk natuurlijk!


Woensdag 30 november

Om twaalf uur haal ik Manu uit school, hij komt vanmiddag zijn huis afmaken. Tenminste, dat is dan nog het plan..
 Na het eten gaan wij gelijk aan de slag..

Met veel precisie heeft hij zijn pand in elkaar gelijmd, inclusief de dookies. (gek, ik weet elke keer weer niet hoe ik dit woord moet schrijven) Lijmklemmen erop en even geduld hebben.


Nu is hij de binnenkant aan het 'witten'. Daarna heeft hij de buitenkant houtkleur geverfd en een vloer in zijn huis gelegd.


In de tussentijd ben ik de uitsparingen voor de scharnieren aan het maken. Mooie oefening voor het jugendstilpand.

En dan zijn we zo weer een paar uur verder en al aardig verhit..want we willen het af krijgen.
Daar ik aan de klok kan zien dat de tijd gaat dringen en we dan te veel gaan haasten, overtuig ik Manu ervan dat we beter verder kunnen gaan als hij weer terug is uit Bali en dat we even iets ontspannends gaan doen. En als daar de I-pad bij van pas komt legt hij zich daar vlug bij neer. 


Zaterdag 3 december

Hoogtepunt van vandaag is natuurlijk het sinterklaasfeest bij Willemien en Victor. 
Ik baal ervan dat ik geen leuke foto's heb. Maar het feest was geweldig leuk! Inclusief een huilende Piet die Sint en de cadeaus kwijt is. Dus alle kinderen en hun ouders met Piet op zoek naar de Sint en zijn pakjes. Opa en oma haalden in die tussentijd de Sint naar binnen.. En zo kwam alles toch nog in orde!


Voordat de snikkende Piet kwam hebben Wim en Willemien poppenkast gespeeld. 


En iedereen even bij Sint op schoot natuurlijk..

Een pluim voor Willemien die het allemaal zo leuk georganiseerd heeft!


Zondag 4 december

We rijden naar Apeldoorn om bij Lenie de verjaardag van Wim nog te vieren met Bert en Bea. Dit omdat Lenie vanwege een breuk in haar been niet op reis kan. Wij nemen alles mee voor deze dag en gisteren heb ik het eten al klaargemaakt voor de avond. We vertrekken weer om 19.30 uur omdat we gelijk nog door moeten naar Karin..


..omdat Wim haar nog even een spoedcursus 'juf'' gaat geven zodat ze met Manu in Bali elke dag aan de gang kan met schoolwerk. Want dat kan niet zes weken stil staan natuurlijk.



Maandag 5 december

Vandaag begint de grote reis van Karin, Tijl, Manu, Bauk en Hinde.
Op weg naar Bali. Met twee auto's vertrekken we naar Schiphol.
Wat een beleving voor iedereen gaat dit worden..


Dag allemaal, tot over zes weken..
(Jammer, Tijl staat net verstopt achter Karin)






Geen opmerkingen: