maandag 30 januari 2017


Een volle week, veel buitenshuis.
Niet veel aan mijn pand kunnen werken.
En wat de foto's betreft deze ronde..geen beste kwaliteit.

Dinsdag 24 januari 

Karin is jarig vandaag en samen met Marlies trekken we er even op uit. Gezellig.

Woensdag 25 januari

Alweer een jarige, Manu deze keer..


..al vroeg begin ik met het bakken van drie in de pan zodat Manu die om 10.00 uur kan trakteren op school. Die dingen bakken vind ik altijd leuk om te doen, en neemt Karin weer een klusje uit handen.



Om 16.00 uur gingen we mee met de pannenkoekenboot in Rotterdam, dat was erg leuk. Helaas liep het gesprek dat Wim die middag had nogal uit en kon hij niet meer de boot halen (maar we kregen van de kapitein een stapel pannenkoeken mee naar huis zodat Wim ook weer blij was).


En natuurlijk, omdat er een jarige job was, werd er gezongen aan tafel.
In het ruim van de boot is een gigantische ballenbak waar de kinderen zo in kunnen glijden, daar hebben we tijdens de rit dus weinig van gezien. Behalve dan als er vlug even een pannenkoek met héééél veel snoepjes naar binnen gewerkt moest worden.
Voor Manu ligt zijn cadeau, hij heeft van Wim, Victor en mij een 3D-pen gekregen. Hèt speelgoed van 2016.

Donderdag 26 januari

Wim en ik gaan oppassen bij Manu, Bauk en Hinde.


Kunnen we gelijk zien dat de 3D-pen een groot succes is.
Hier is hij bezig aan een gitaar..


..en af! Een heuse driedimensionale gitaar.


Zaterdag 28 januari

Omdat het zo'n onverwachts gezellig uitje was, wel het vermelden waard..


Terwijl wij op weg zijn naar de Chocoladefabriek om daar voor het eerst een kopje koffie te gaan drinken komen we vlak voor de deur Agaath en Hans tegen. Dat werd een hele gezellige lunch!
Later op de middag werden we op het verjaarsfeest van Karin en Manu verwacht. Als we 's avonds weer thuis komen zijn we zijn we blij met even de stilte om ons heen...even zitten..bijna weer naar bed.


Zondag 29 januari

Naar een 'Alles klein' beurs in Houten.
Daar gaan we normaal gesproken eigenlijk nooit heen, maar deze keer moet ik 20 rolletjes lood ophalen die ik ergens op de kop heb weten te tikken. Dan kan ik weer verder met de ramen.

En omdat we er toch zijn is het leuk om even rond te kijken, gelijk nog wat spullen voor de elektra gekocht. En ook had ik weer glasstiften nodig. 

En zo loop je tegen iemand aan die mini herbariums maakt, met echte ienieminie blaadjes.. Nooit geweten dat er zulke kleine blaadjes gewoon te vinden zijn. 
Ik mag zelf de blaadjes uitzoeken die ik het mooist vind, vervolgens worden ze in een piepklein mapje gedaan. En heb ik alvast iets moois voor de toekomstige bibliotheek van het jugendstilpand.

Ja, en dan natuurlijk nog even naar het 1:12 gebeuren.

Ik dacht, om het kozijnwerk zo solide mogelijk te maken, de raamkozijnen uit een stuk te zagen. En kijk, dat is goed gelukt.
Het is wel een heel gepriegel, want dan moet ik eerst een gaatje boren binnenin, dan moet ik het zaagblad losmaken en door het gaatje priegelen en vervolgens het zaagje weer goed op zijn plek zien te krijgen. Vervolgens zaag ik de binnenkant eruit waarna ik dat gedoe met dat zaagblad weer opnieuw moet gaan uitvoeren om kozijn vrij van het zaagje te krijgen.. Maar kijk, dan staat daar wèl een mooi raamkozijn..



Die er keurig in past!
Dus ben ik best wel een beetje trots..


..maar dan, kijkend naar het raam ernaast.. De vensterbank..ik moet alsnog het onderste gedeelte van dat kozijn los zagen want daar moet de vensterbank in geplaatst worden!!!
Heel die operatie voor niets geweest..

Vanmiddag nog hard gewerkt aan het raamwerk, maar het zat even niet helemaal mee. Dus heb ik het op een gegeven moment maar met rust gelaten. Morgen weer een dag, en volgende week weer een blog.


Geen opmerkingen: