maandag 20 februari 2017





Vandaag eigenlijk niets te melden over vorige week.
Een week vol huis-, tuin-, keuken- en hand- spandiensten.. gewoon een doodnormale week. 
Ik ga dus gelijk door naar:


Vrijdag 17 februari

De foto bovenaan heb ik gemaakt in Amersfoort waar ik die dag onverwachts naar toe ging. Tante Willy werd 91 jaar.
Mijn nichtjes gingen daar naar toe met hun moeders, dat zijn mijn tantes en tevens ook de zussen van mijn moeder. Zij hadden gevraagd of ik ook wilde komen. Gezellig!
Dus ik alweer met de trein op pad net als een week geleden.


Hier zijn de drie zussen, tante Willy tussen de tweeling Paula en Lidy (85 jaar) in. Wij, de vier jonge meisjes, laten ze met z'n drieën gezellig de warme maaltijd gebruiken en gaan in de stad lunchen. 
Daarna hebben we nog een paar leuke uurtjes met de zussen doorgebracht. Waarbij we tante Willy elke keer weer blij mogen  maken door opnieuw te vertellen dat ze deze dag jarig is.
Heerlijk!


Zaterdag 18 februari

Even een klusje met Arjan..


..er moeten een paar palen van de schutting vervangen worden.

Daarna gaan we weer eens naar Schoonhoven en hebben bij René een keukenkastje gekocht.


Er missen helaas twee laden maar daar staat tegenover dat er minder voor gevraagd werd dan een compleet exemplaar!
En wie weet, vinden we op marktplaats wel de ontbrekende laden.


1:12 Jugendstil

Verder heb ik deze week geregeld gewerkt aan mijn voordeur, een karweitje waarbij het niet altijd mee zit.


Zoals dit, ik wil een versiering uitzagen..althans proberen of dat lukt..


..niet dus, het breekt al tijdens het zagen. Maar dan pas bijna aan het einde hè..zodat ik al bijna in de jubelstemming ben dat het gaat lukken..

Verschillende mogelijkheden onder de loep genomen. 
Want ook voor het raam wil ik een sierwerk.. Dat wilde ikzelf maken. Maar dat gaat niet..


En nu een ontwerp naar Arjen Spinhoven (de 1:12 architect die ook het trap hekwerk heeft gemaakt) gestuurd in de hoop dat hij tijd heeft dit voor mij te maken.


Uiteindelijk ben ik vandaag zover gekomen met de voordeur. Bij nader inzien en door de ervaring, de versiering op de deur niet te ingewikkeld gemaakt. Verschillende keren geschuurd en gelakt. (met een reepje schuurpapier op een roerstokje geplakt) hij glimt nu mooi. Het raamwerk wordt binnen het raamkozijn geplaatst. In het ovale gedeelte wil ik de brievenbus.


Scharnieren zitten vast in het kozijn.

En nu maar weer kijken hoe ver ik de komende week ga komen.



Geen opmerkingen: