maandag 13 maart 2017



Kastje hangt, ik dacht er een beetje oud lijkende foto van te maken..


Woensdag 8 maart

Nadat ik dinsdag in Moordrecht geweest ben 
is het vandaag de beurt aan Bauk om een een middag zijn oma voor zich alleen te hebben. Bauk en Hinde vinden het namelijk niet eerlijk dat Manu zo af en toe een middagje alleen bij mij gaat spelen...


Samen lunchen..


Daarna gaan we koken op het kleine fornuisje..
Macaroni wil hij koken..zonder saus, zonder kaas. En zo wil hij ook de rijst..
Hij heeft het ook heel druk, want hij moet heen en weer rennen tussen het fornuisje en de platenspeler die ik aan heb gezet.. stoel op stoel af.. het is allemaal even spannend..
We hebben een gezellige middag.





Donderdag 9 maart

Na Bauk is natuurlijk Hinde aan de beurt en zij wordt voor de lunch uit school vandaan bij mij afgeleverd.
Gaat gelijk naar de knutsella om verder te werken aan het hartjesboek waaraan ze vorige week is begonnen. De tekeningen en het verhaal worden door Hinde verzonnen en ik moet alleen opschrijven wat ze vertelt.."Wel precies schrijven wat ik zeg hoor oma!"..


Daarna moet er ook gekookt worden. Maar Hinde wil alles erop en eraan. Dus macaroni met saus en kaas. Rijst met een omeletje. En dan ook nog noedels, die eet papa ook altijd.. Oja, en appelmoes!
We spelen restaurantje en maken echte wijn met limonade.


Wederom een heerlijke middag!


Vrijdag 10 maart

We hadden deze week lekkage in het achterhalletje.
Heel fijn, het water was het kastje ingelopen..de voorraad theedoosjes was lekker nat geworden.. 


Tijl kwam 's morgens vroeg even de helpende hand bieden. Gewoon, het stelde niets voor, allemaal condenswater van de cv ketel. Hij duwde de afvoerbuizen even goed in elkaar en klaar was kees..Tijl.
Daarna is Simon mij op komen halen om samen met mij naar de begrafenis van tante Willie in Amersfoort te gaan. Weer veel familie ontmoet. En dat binnen een week tijd..


Zaterdag 11 maart


Na de lekkage heb ik vandaag de kastjes en (vooral) er bovenop schoongemaakt. Al jaren ligt deze lamp daar om op te hangen als het plafond eindelijk gewit zou zijn. Nu zo maar opgehangen. Beetje gekke lamp maar hij staat wel knus.

's Avonds bleek het lekken niet helemaal over te zijn..


..en nu ziet het er zo uit..


Zondag 12 maart

Na de afgelopen week zoveel met familie over vroeger (en nu) gepraat te hebben, wil ik vandaag de zee wel weer eens horen en ruiken (net als vroeger). Wim wil graag naar het bos, dus trekken we erop uit naar Hoek van Holland. Daar heb je beiden en Victor gaat gezellig met ons mee. En met dit hele mooie weer hebben we de kattenrug maar weer tevoorschijn gehaald.


Op strand staan heel veel pickups..(toch een beetje een jongensdroom..?)(pin-ups, dát is een jongensdroom Lia)


Vervolgens nog een fijne boswandeling.

Waar we op het eind nog iets roods in het gras zagen liggen..


..ik kan mij niet herinneren dat ik ooit zoiets gezien heb. Op de foto niet echt te zien, maar deze paddenstoelen waren vuurrood. 
Heel mooi.


2 opmerkingen:

Sjaak zei

bijzondere paddo's. Zag juist deze week een stukje over dit soort paddestoelen in "De Natuurgids", een Limburgs natuurblaadje.

liwi zei

Zag precies deze exemplaren? Mooi hè!