maandag 1 mei 2017



Eerst eens even terug naar vorige week maandag 27 april.
Al vroeg heb ik toen mijn op zondagavond gemaakte blog geplaatst. Want:


Terwijl Tijl deze ochtend druk doende is aan ons huis..


..maken wij de katterug klaar om de caravan op te gaan halen uit de stalling. En dan vertrekken wij daar vandaan naar Terwolde om een paar dagen in onze knusse caravan te gaan bivakkeren.
Echt zin in!

Af en toe nog flink koud, raar weer, regen en zonneschijn wisselen elkaar af.


Als ik 's morgens naar het toiletgebouw loop (beetje vroeg, want ik heb graag nog even het rijk alleen voor beetje privacy) is het
gras nog bevroren. Daar waar het zonnetje al overheen schuift wordt het gras al mooi groen.


Ook weer eens met een potlood in de weer geweest. Komt door Wim, die heeft allerlei tekenspullen gekocht en is weer aan het tekenen geslagen. Hij is een mooie tekening van Natalie aan het maken aan de hand van een foto.

Het is een prachtig gebied daar, twintig minuten bij Apeldoorn (we willen ook een dagje met Lenie op stap) vandaan, iets dichter bij Deventer. Prachtig wandelingen over het klompenpad..


..ze houden daar erg van paardenbloemen, velden vol hebben we gezien. 



Leuk, want ik houd ook wel van paardenbloemen.



















Ook hebben ze deze week in Terwolde héél veel velden met wolken..ook heel mooi..




..er moest alleen niet zoveel nattigheid uit vallen!


Halverwege de week betrap ik mijn liefje onder de motorkap van onze auto..haha...stoer!



Zaterdag 29 april

  
Het zit er weer op, we tuffen weer naar huis en zetten onderweg auto en caravan even aan de kant van de weg. Op de weggetjes waar wij rijden kan dat gewoon. In de caravan maak ik de lunch klaar, voor het eerst dat we dit op deze manier doen. Dit  bevalt goed en bespaart weer dure broodjes onderweg.

En dan komen we thuis, benieuwd hoe we de straat aan zullen treffen..


Kijk, de stoep is weg! 
We rijden nu over planken de oprit op. Het is maar goed dat we de caravan gelijk bij de stalling afgezet hebben. Want is wel erg hobbelig en keert ook niet makkelijk.


Hier staat een stokkie, zo hoog wordt het..tot aan de bovenkant..pfff..

Zondag 30 april

's Morgens gaan we bij Willemien, die jarig is geweest, haar cadeau brengen. Heerlijk om Isa ook weer te zien.
Daar vandaan rijden we naar Lexmond waar Marlies en Aniel een seizoenplek hebben voor hun caravan. Prachtige plek, uitkijkend over de IJssel.














Gezellig een biertje drinken..


..en dan opeens..kijk die vuist van Aniel..













NOU JA.. Wim zit ook al klaar met een rechtse..


Maandag 1 mei

Straatnieuws

Vanmorgen komt er een, dit heet geloof ik een shovel, een beetje zand strooien.. daar waar de stoeprand heeft gezeten.



Een andere meneer komt daar met een takel zware platen op gooien! Wat een kabaal.


Vervolgens komt diezelfde meneer ook weer zand weg schrapen van de straat.
Ik snap er echt niets van..

Wordt vervolgd!




2 opmerkingen:

Sjaak zei

Geen reactie, wel gelezen!

Lia zei

Haha..👍🏼