maandag 15 mei 2017



Matroesjkapoppen voor de verjaardag van Bauk


Dinsdag 9 mei


Al vroeg in de morgen wordt de loper verder uitgerold..en staart de overbuurman maar weer eens de afgrond in vanaf zijn brug..


..ook hier wordt weer een gigantische berg grijs gruis overheen gestort.

Inmiddels heb ik me de door de harde werkers laten vertellen dat dit 'gruis' bims heet en afkomstig is van de het Griekse vulkaaneiland Santorini. Ik kreeg gelijk een handje vol om te voelen hoe licht dit spul is. Ze gebruiken dit omdat hier de weg veel minder hard zakt. ( het zakken van Gouda is alom bekend..)
Leuk om dat allemaal te horen en te weten, maar voor ik het voor 'waar' op de blog ga zetten kijk toch eerst even op Wikepedia.. en ja, het klopt als een bus, ze hebben mij geen onzin op de mouw gespeld.
Maar zo'n stukje bims heb ik ook boven in de badkamer liggen. Het is een ander woord voor gewoon ouderwets puimsteen!!



"ben je daar nu alweer met die camera"..


Er wordt ook voor een goede afwatering gezorgd, in de toekomst dus geen zwembad meer voor de deur na een hevige regenbui..










Sten van de overkant vindt het prachtig,
Met zijn tractor over de bimsbergen!

Omdat vandaag Bauk en Hinde jarig zijn en gister Tijl gaan we vanavond uit eten met een bijna complete familie..


..en is Bauk blij met de Matroesjka's!


Woensdag 10 mei

Vandaag niet veel foto's genomen, er gebeurt veel hetzelfde..


..maar wel fijn dat men af en toe pauze neemt.
Wat een rust.


Donderdag 11 mei


Ook Tijl is vandaag weer present.
(foto's die ik door de ramen neem zijn niet helder..dat komt door mijn ramen..)

En wat nu?


Puin! 
Dus eigenlijk, 
puin op het puim..


En de grote schep die alles weer keurig verspreidt.


Nu wordt er weer een geul aan het gegraven waar ooit de stoep was..o.a. voor de kabel van lantaarnpaal naar lantaarnpaal.
Behalve dat ik foto's loop te maken wil ik ook de hele tijd weten wat ze aan het doen zijn. Soms durf ik bijna niet meer..


Je ziet hem bijna niet in zijn witte pak, maar ook Tijl gaat rustig zijn gangetje.


Gisteren moest de kattenrug voor de keuring naar de garage en heb ik dinsdag al gevraagd of het wel mogelijk was om hem er dus twee dagen op en af te kunnen rijden. Woensdag werden er dus keurig platen neergelegd en konden we het erf af.
Vandaag wordt aan het einde van de middag de geul dicht gegooid en gaan de platen er weer overheen, en kijk, we kunnen ons oudje straks weer thuisbrengen. 
Dank jullie wel mannen!!


Vrijdag 12 mei


De eerste aanblik als ik de gordijnen 's morgens open doe.


We krijgen nu een zwarte loper voor de deur..
Hé..een nieuw karretje, nog niet eerder gezien..



Ze zijn met onze nieuwe oprit bezig.


Zaterdag en zondag 13/14 mei

Gezellig, Ravi logeert het hele weekend hier.
Vanmorgen bij het opstaan begint hij te kwebbelen en we zullen ervaren dat dat pas weer stopt als hij 's avonds weer in bed ligt.
Maar eerst gaan we vandaag naar Zeewolde waar de verjaardagen van Tijl, Bauk en Hinde gevierd worden..



En Wim wordt belaagd door drie feestgangers.

Op zondag besluiten we lekker thuis te blijven met Ravi, hij heeft genoeg te doen..wil ook heel veel.
En ook eindelijk wel eens met het klein keukentje koken!


Pannenkoeken staat er op zijn wensenlijstje..










..en het moet een hele hoge stapel worden..











Die we later lekker opsmikkelen met z'n drietjes.


Dan nog samen met opa een autobaan knutselen..


..en werken in de kas.
en nog veel meer!

En ik weet het, vandaag is er ook weer het een en ander gebeurd, maar ik vind het wel welletjes en laat het er bij.
Volgende week weer verder.

Geen opmerkingen: