maandag 24 juli 2017


Ik moet bekennen dat ik mij vorige week er wel èrg vlug vanaf gemaakt heb..

..want er was nog deze foto.. van de tuin die klaar is..


..en deze..
Wij vinden dat het weer een nette tuin is geworden, zonder dat we hem op hebben moeten hogen.
En er is de afgelopen dagen, en nu op dit moment ook nog, zoveel regen gevallen dat we er wel van op aan kunnen dat het met de afvoer van het hemelwater wel snor zit!

En dan ook nog een klein toegift van het straatwerk..


..Ja hoor, ze zijn er weer..


Voor de markeringen op straat. 
En.. wij hebben een gele stoeprand gekregen.. Joost mag weten waarom ze dat hebben gedaan..
Het is namelijk alleen bij ons en de buren onder hetzelfde dak.
 En je zou toch zeggen dat de weg overal even breed is..

Dan gaan we nu maar eens over naar deze week.

We hebben, om ons aangenaam bezig te houden in de vakantie, een lange 'to do list' gemaakt waar we vorige week al aan begonnen  zijn. 


Woensdag 19 juli

Vandaag beginnen we aan een redelijke groot karwei. Maar dat weten we dan nog niet, we dachten meer even: 'we gaan de kelder even opknappen'. 
Dit bleek toch een iets meer tijd vragende klus te worden.



Uiteindelijk is de hele kelder leeg.
En gaat Wim de muren kaal krabben..



Alle houten stellingen gaan eruit. Zo ook een grote houten kist en twee stalen kasten. Alleen het rek onder het expansievat blijft staan.
Daarna worden de muren twee keer ingesmeerd met een ontzettend smerig goedje..tegen het binnendringen van vocht.
Bij deze moet ik eerlijk toegeven dat Wim deze vieze werkzaamheden in zijn uppie doet. Terwijl hij het vochtwerend goedje erop smeert voorzie ik daar in tegen mijn lief van het broodnodige vocht.
Ook hard nodig hoor.


Donderdag 20 juli 


Elke laag van dat sterk riekende goedje moet 24 uur drogen.
Die tijd gebruiken wij om o.a. naar de Hornbach te gaan waar we kunststof stellingkasten kopen. Zéér lovende verhalen over gelezen.
Bij de goedkoopste winkel van Nederland kopen we vervolgens allemaal kunststof boxen met deksel om van alles en nog wat op te bergen.


Vrijdag 21 juli


Tussen de bedrijven door maak ik de vloer alvast een keer schoon.

Daarna gaat Wim er met de witkwast overheen. Ook hier is weer een vochtwerend goedje in verwerkt.

En begin ik de boxen te vullen met ons 'grotefeestenspul'
Ook zetten we vanavond samen alvast de stellingen in elkaar, we laten ze lekker buiten staan, kan het 'aparte' luchtje er alvast af..


Zaterdag 22 juli

Bij het opstaan popelen we al om de kasten naar beneden te brengen. En dan kan het grote inruimfeest beginnen!!



Klaar! 
Net een klein winkeltje..


Zondag 23 juli

Op de koffie bij Willemien en co in Bodegraven, vervolgens een volgend kopje koffie bij Marlies en co in Moordrecht..

En dan uit eten met Simon en Hermien bij onze lievelingstek Central



Het was gezellig, veel gelachen en, vooral, goed en lekker gegeten.

En ja, hij is een beetje laat de blog.. (en dat terwijl ik zo vroeg begonnen was..) Maar even een biertje bij onze buren Lesley en Arjan.

Volgende week geen blog, ik denk dat we dan druk zijn met de verhuizing van Yesni.