zondag 30 maart 2014




Deze week heel hard in de tuin gewerkt en vond daar al een bloeiende goudsbloem. Nu ja, niet zo bijzonder, er bloeit eigenlijk al heel veel.. Zelf heb ik het idee dat de natuur een beetje in de war is met die winter die geen winter is geweest, maar veel verstand heb ik er eigenlijk niet van. Wanneer iets al wel of niet bloeit.
In ieder geval heb ik erg getwijfeld of ik de fuchsia, die elk voorjaar helemaal tot aan de grond toe afknip, wel onderhanden zou nemen.
Hij was helemaal niet afgestorven en zat alweer vol met knopjes.

Maar uiteindelijk toch de schaar er maar in gezet..

..anders wordt het een onoverzichtelijke wilde fuchsia.
En dat willen we niet.

Verder  deze week ook met onze bouwstofzuiger de spinnen in mijn kasje te lijf gegaan. Helemaal de kas leeg gemaakt, de spinnen eerst nog de kans gegeven om te verhuizen naar het insectenhotel, en toen met de stofzuiger erin. Van die dikke flarden spinnenrag, dik en taai...brrr..


Echt lekker opgefrist, de bakken om te zaaien staan klaar.
Zijn inmiddels ook al gevuld!

En dan, ik had kennelijk last van een soort schoonmaakaanval maar dan voor buiten, ben ik het meubilair van de veranda in de was gaan zetten. Wat een werk.


De  tafel en één stoeltje klaar, wordt komende week vervolgd...tenminste, heb ik mij voorgenomen :)

Het weekend

Gisteren zijn Cilia en Liesbeth uit Noordwijk geweest en heb ik heerlijk met hen gewandeld ( en natuurlijk ook een terrasje gepikt) in het Goudse hout. Al dat wandelen kwam mooi uit omdat Wim en ik 's avonds naar een feest zijn geweest (4e verjaardag van het nichtje, half Braziliaans, van Manu, Bauk en Hinde) waar we letterlijk volgestopt zijn met snoep en eten. Nu doen we dat zelf natuurlijk, ons volstoppen, maar zie maar eens weerstand te bieden aan al dat lekkers. En het was een hele gezellige boel, al die verschillende nationaliteiten bij elkaar. Die blanke toeten van ons waren ver in de minderheid. Heerlijk!!


Ik krijg net nog deze foto binnen van Dayse. Leuk die kan ik er nog mooi bij doen. Jammer genoeg zit Noraly verstopt achter Minny Mouse..
Op deze manier werden er heel veel foto's gemaakt van de families.


Vandaag 30 maart


Ook vandaag nog weer het een en ander in de tuin gedaan.
En fijn op de fiets weggeweest met een picknickje mee.

Lastig weekje hoor, ik had mijzelf opgelegd niets aan het 1:12 gebeuren te doen. (eerst de tuin) Dus het werk aan de winkel heeft daar ernstig onder geleden...
Maar ik wil nog wel even het dak laten zien waar ik vorige week zondag aan heb gewerkt.


Jammer genoeg nog niet klaar dus, ik moet er nog het een en ander aan verven en de dakgoten en regenpijpen nog plaatsen.
Maar komende week mag ik weer!



3 opmerkingen:

Wim van de Tolheks zei

Lekker vroeg dit keer, leuk om weer te lezen. Tot volgend weekend.

liwi zei

Jaja, we gaan de motor halen, ik ben benieuwd weer hoor.. en naar de beurs zondag!

Cilia zei


De volgende keer wandelen bij de Reeuwijkse plassen, met mooi weer!

Groetjes.