zondag 27 september 2015


En natuurlijk beginnen we eerst met Natalie
onze kleindochter in Peru. Dochter van Dirk en Synara.
Nog een paar weken en Wim en ik reizen af naar Lima om haar in het echt te gaan bewonderen.

(mensen, het is een heel verhaal hoor deze week. Ik zag net na het plaatsen hiervan dat je na Aniel "meer lezen" aan moet klikken.. Nog nooit gehad zo..)

Vorige week



OK, ik geef toe, ravage is wel een erg groot woord voor een 1:12 tafeltje.
Maar stel nu dat het een 1:1 tafel was, dan had je toch een hoop narigheid met al die poten eraf...

Ik heb ze er weer aangelijmd maar heel stevig is het niet meer. Dus ik fantaseer maar gelijk dat ik nieuwe pootjes ga maken en nieuwe gaten boor om ze erin te zetten. 



Het fineren is wel aardig gelukt al zeg ik het zelf. Maar Joop heeft wel gelijk, toch wel een gedoe. Een leuk gedoe!! Dat wel! 

Hier durf ik nog wel met mijn elastiekje..de poten zijn er toch al af.






Voor het politoeren had ik een hoeveelheid van de schellak met de alcohol gemengd. Na drie dagen vond ik het wel tijd om daarmee te gaan beginnen. ( ik, juffertje ongeduld) De volgende dag merkte ik korreltjes op het hout..dat moet niet natuurlijk. Keek eens goed naar mijn dotje ( nee, deze keer niet Wi) en zag daar ook korreltjes op. Ook korreltjes, nog eens goed op de beschrijving van Joop gekeken.. En ja, mijn fout, het oplossen kan wel tot 3 weken duren. Ongeduldige ik had drie dagen in mijn hoofd. De korreltjes waren gelukkig nog goed te verwijderen. Nu laat ik het mengseltje voorlopig nog maar rustig staan.

Zaterdag 20 september

Met een aanhanger achter de wagen (vanwege de minder gezonde toestand van de koppeling van onze auto hing de kar achter de mooie bolide van Aniel) en zijn we naar Someren gereden om een radiator voor de keuken op te halen. Oude LiWitijden herleven..!
Daarna naar Reusel om Willem en Jet te verlossen van hun oude ramen daar er in hun woning nieuwe geplaatst zijn. En de kozijnen, die kon Wim ook wel gebruiken. ( maar pas op, die kan alles wel gebruiken en bewaren). 



Die ramen en kozijnen zijn van hardhout en loeizwaar. Daar in Reusel was Wim samen met Willem om de ramen in de kar te laden. (Jet en ik moesten uit de buurt blijven want wij wisten het beter..jaja..en dan zijn wij vrouwen kennelijk irritant en niet meer nodig!) (ik was natuurlijk allang blij, echt, die ramen zijn zwaarrr..)
We waren dus blij dat Aniel nog bij ons thuis was en wilde helpen de kar uit te laden.


De radiator: we hopen met dit exemplaar de keuken wèl warm te kunnen stoken. 
Wat de ramen betreft; die komen in de wacht te staan. Deze actie begon toen Wi en Li gezellig op de veranda zaten. En uitkijkend naar het kasje achter in de tuin mijmerde ik een beetje over de orchideeënkas van mijn vader vroeger bij ons in de tuin. Een muur onderaan waarop de ramen geplaatst waren. Vervolgens zat Wim gelijk met de iPad in zijn handen.. Ja hoor, Marktplaats.  
' Ik ga ze gelijk zoeken hoor, die oude ramen' en zo begon zijn zoektocht, er kwam van alles langs. Ik was wel een beetje beduusd, dit had ik nu ook weer niet bedoeld..
En uiteindelijk komen ze niet van Marktplaats maar hadden we het geluk dat Willem en Jet nieuwe ramen namen en waren ze blij dat ze de oude op deze manier kwijt konden aan Wim. Iedereen blij dus. En ik ben inmiddels aan het wennen aan het idee dat er een nieuw (lees ander) kasje gaat komen. 
(Zie je, Wim is ècht wel mijn dotje..)



Voorlopig staan de negen ramen achter in de garage bij Fijgje en Lies.
Onze garage staat al vol. (ik schreef het al..mijn lief bewaart alles..)

Zondag 20 september




De complete familie Badri huist weer de hele dag gezellig bij ons. Er wordt door Marlies, Aniel en Wim hard gewerkt aan de caravan.
Vandaag willen ze hem klaar krijgen.

Er wordt dus druk gezaagd..



..gesport..












..gemeten..






..en aan de elektriciteit gewerkt. 

Ook hebben Alivia en Noraly mijn draaibank ontdekt! 






En kijk, voor het eerst een filmpje geplaatst zonder de hulp van youtube!!

(kennelijk doen de filmpjes het alleen op de laptop.. komen we net achter..))

En de caravan komt af!




Hij is heel erg leuk geworden.
Mijn complimenten voor Marlies, die dit alles toch maar mooi bedacht heeft!

Woensdag 24 september

Karin, Manu, Hinde en Bauk komen lunchen en daarna gaan we naar de kermis. Alwaar ik al in geen jaren meer ben geweest.
Maar het was best wel weer eens leuk! 



Met Manu hoog in een olifant..



..en omdat het nu (eindelijk) voor mij zo simpel is om een flimpje te plaatsen doe ik het gelijk nog maar een keer. Oefening baart tenslotte kunst!

Het wordt inmiddels wel een heel lang verhaal hè..nog even volhouden hoor, de laatste dag komt er aan.


Zondag 27 september


Met onze mooie katterug gaan we vandaag naar het Autotron te Rosmalen. Daar is dit weekend de Volvobeurs. De katterug ziet er feestelijk uit met zijn rode zonnenklep.





Ha fijn, we mogen in het rijtje mooie auto's staan.


We staan hier naast een Volvo duett, Wim droomt wel van zo'n auto. Net als de katterug maar dan met heel veel laadruimte.
Géén rode hoor!


Zo'n lichtgroene..of een donkerblauwe..


De witte flappen op de banden zitten vast geklemd met chromen ringen. Daar is er eens eentje van kwijt geraakt onderweg.
We hadden dus een doel op de beurs.
Nou, missie geslaagd hoor! Bij de ene standhouder kostten vier ringen samen 50 euro en bij een ander mochten we de drie ringen die hij had voor 4 euro meenemen. Weliswaar een heel roestige waar we niets aan hebben.. Maar dan toch twee mooie!



2 opmerkingen:

Marlies zei

Wat is het toch een mooi klein meisje, ik snap dat jullie haar graag snel in het echt willen zien. En Wim zijn eerste echte nageslacht wil vasthouden!
Onze caravan is nu inmiddels bij de garage, bijna echt klaar. Maandag of woensdag staat hij bij ons zelf voor de deur :)

liwi zei

Dan hoop ik voor jullie dat jullie er het volgende weekend nog mee weg kunnen!