maandag 8 april 2019


Vorige week heb ik toch wel een heel vies klusje moeten klaren. De groencontainer zat vol met het buxussnoeiafval..waaruit de volgende dag voor het legen van de container een krioelend legertje van rupsjes van de buxusmot uit marcheerde. Ik ben die dag meerdere keren met de spuitbus in de aanval gegaan..


De fijne draadjes met rupsjes liepen al vlug overal naar toe..


Zelfs tijdens mijn lunch viel er een uit mijn haren.. iieeuuuwww..
(O.k., ik geef toe, zo ziet ie er best wel schattig uit..)


Vrijdag 5 april
Siblingweekend!

Simon, Guus en Wim komen naar mij toe, we drinken een kop koffie en gaan dan vrolijk op pad naar Beuningen. In Twente!


Terwijl de zon schijnt en wij ons op de snelweg begeven, rijdt Sjaak vanuit Beek naar ons vakantiehuis; de pastorie naast de kerk in Beuningen.

Daar aangekomen doen we verstandig eerst de boodschappen..



..waarna we de 'kroeg' in duiken.


..voor onze eerste biertjes!


..en weer thuis van Sjaak, hoe kan het ook anders, een heerlijke maaltijd krijgen!


En ook Ben heeft een plekje bij ons aan tafel..

Zaterdag 6 april

Tijd voor een museum. Het wordt het Rijks in Enschede.





Een vriendelijke gids is tijdens een rondleiding zo aardig om ons te vergelijken met de familie van Rossem, ..alleen iets uitgebreider en wat minder 'gezet' vinden wij zelf.
Er is een expositie.. 'De naakte waarheid'.
Maar zoveel bloot, dat zal ik hier maar niet plaatsen..


Dan nog een wandeling..grotendeels met de auto..


..na wat rondkijken..


..bier met bitterballen..(alweer..)

En vanavond is Sjaak weer onze kok.



Zondag 7 april

Sjaak heeft in een krantje gelezen dat er vanmorgen een motor inzegening is. 


En ja, vanmorgen een geronk van alle motoren die keurig in een kring op het kerkplein worden geparkeerd.

Het is prachtig weer, wij staan in het zonnetje te genieten van het schouwspel..



..dit maakt niemand van ons thuis voor zijn deur mee..


Het 'gereedschap' van de pastor staat al klaar..



Alle motoren en hun bestuurders worden stuk voor stuk met de wijwaterkwast nat gezwiept. De pastor heeft er duidelijk plezier in.
Als laatste doet ze ook de Mercedes van Sjaak nog even.
😄
Waarna de hele stoet vertrekt voor een tocht van 100 kilometer.
Wij besluiten ook een mooie tocht met de benenwagen te gaan maken. Maar houden het bij 8 kilometer.


Maar eerst ons ontbijt!


Natuurlijk stapt Wim net mijn beeld weer uit als ik de foto maak..terwijl Sjaak netjes even poseert.. En Simon..nee, die is niet bang voor regen..maar wil niet verbranden op zijn hoofd.



We wandelen door een prachtig landschap!
Waarna we relaxen in onze eigen achtertuin ..


..waar ik het uitzicht toch ook niet verkeerd vind.


Nog even vlug naar Ootmarsum voor ons biertje en deze keer bestellen we een advocaatje met vijf lepeltjes erbij en denken hierbij aan Marie en Ben.. (dat gele stipje in het midden)

En dan vlug naar het restaurant waar we gereserveerd hebben.





We hebben o.a., naast de serieuze onderwerpen, een neuzengesprek en heel veel lol.



Als slot wordt er nog een foto gemaakt van dit gezellige maar ietwat bijzondere stel.
Allemaal verschillend, maar toch zo hecht!
😄

Maandag 8 april

Nog eenmaal ontbijten we met z'n vijven en dan weer tijd voor thuis..

Natuurlijk heeft mijn lief ook leuke dingen gedaan dit weekend, maar daar heeft hij geen foto's van gemaakt..



4 opmerkingen:

Sjaak zei

Dat is een goed gedocumenteerde sibling geworden.

Lia zei

Dank je wel!

Simon zei

Inderdaad leuk verwoord Lia, mis alleen de pindakaaspot voor de vogels......

Lia zei

🙈 ja.. wat jammer..