zaterdag 2 oktober 2010



 Zoals gewoonlijk gebeurt er op zaterdag altijd erg veel. Waarbij de zon een extra stimulans was. Maar ook de gezelligheid als we met z'n allen bezig zijn. 
Jammer genoeg ben ik van de mooie plank die broer Wim heeft gemaakt bij het raam, vergeten een foto te maken, maar die houden jullie te goed.
Mijn verhaal houd ik kort.
Vandaag erg genoten van de kachel, we zijn er erg blij mee.
Ondertussen zijn Wim en ik ook erg druk met de verwarming. Het bestellen van de radiatoren die we willen, nl. dezelfde als in de voorkamer,  via Jacob is erg duur. Te duur. Dus zijn we op advies van Jacob toch weer het internet op gedoken.
Verder hebben we vandaag ook de beslissing genomen om Guus de bestelling te laten doen voor repro jaren dertig schakelmateriaal. Dat is natuurlijk ook veel prijziger dan schakelspul van de Gamma. Maar het maakt ons huis wel af.  Net als het deur-en raambeslag.






  Vanmorgen om 9.00 uur waren wij al weer druk in de weer, Guus en Wim in de keuken...
 
 Wim tegeltjes snijden voor de badkamer...

...en hier was ik bezig om de achterramen te verven, maar ja , ik ging even de foto's maken.

ehh..Guus hoe was het ook alweer..
twee Wimmen één Guus, twee Allemannen één ten Brink en ja..
alle(drie)mannen.
(en maar snoepen)

Dit komt wel af vandaag..

De bedoeling was dat de spoelbak eraf gehaald zou worden zodat hij nog iets naar achteren geplaatst werd. Helaas is dat niet gelukt. Hij zat te stevig vast gelijmd.

...ben even weg..foto's maken...

En wie maakt hier de foto?
Dit was nog een hele klus hoor, de erker schilderen.

Karin gaat verder met de sierlatten verven, fijn!
Eens iets anders dan de catering.

En dat Karin aan het verven is geslagen komt omdat Manu ligt te slapen in de auto..

En Tijl is boven zijn klus aan het klaren..


De kier tussen de aanrechtplaat en het achterraam moet ook nog dicht gemaakt worden.



Oom Wim ik ben wakker!!
en ik heb gelijk mijn boormachine gepakt want ik ben bij opa.

Het is lang geleden, maar hier zien we Wim weer eens aan een afwerklatje bezig. Voor in de badkamer boven het toilet.

 
  Alles moet waterpas...
 Daar Manu wakker is geworden heb ik de latjes van Karin overgenomen.

Wim heeft een gat in de tafel geboord voor de afvoer van de waskom...
                                                  ..nu ook nog voor de waterleidingen. 
Goed hè, ook nog isolatiemateriaal er tussen!

Guus is aan het kitten begonnen, dat wordt nog een heel werk.

 

even rust en lekker met de "n teentjes" spelen.

Zo moeder ...zo dochter...zo zoon..
Het heeft helemaal niets met de verbouwing te maken...
maar het is zo leuk. Zij zetten een schoolbord in elkaar.
het hoekje op onze kamer is klaar, Tijl heeft het ook gelijk alle naden gekit zodat Hermien en ik kunnen behangen maandag..

 en Wim heeft de toilethoek ook klaar.
(wat doet het raampje op de achtergrond het goed...)

????????????
De gekste dingen zie je hier!
Wij eindigen de dag met een gezamenlijke maaltijd klaar gemaakt door Karin. Mijn tweelingbroers zijn al naar huis.


 

Geen opmerkingen: